onsdag 19 oktober 2011

Learning by doing?

Jag skulle laga kalops idag. Taggad som fasen! Har aldrig lagat kalops förut, men tycker väldigt mycket om det. Så idag skulle det blir första gången! Yes!

Skar kött, lök och morötter. Brynte kött och lök. Sen i med allt i grytan. Tjoff i med lagerblad och kryddpeppar. På med plattan.

Tog tag i disken och stekte lite köttrens till hundarna... kollade lite då och då om det kokade... helt plötsligt så doftade det bränt! BAH! Allt förstört... LEDSEN nu...

Man ska inte göra fler saker samtidigt... men ändå. Får göra om det på söndag antar jag. För imorgon har jag inte tid, det är en massa saker jag måste hinna på kvällen. Och sen drar vi ju på kickoff. Så det får bli söndagens projekt. Och jag lär ju hålla fokus då. En sak i taget...

Jag vill kunna laga kalops! Ju... hur svårt kan det vara? Jag som anser att jag är ganska bra på att laga mat. Men koka kalops var tydligen överkurs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar