torsdag 13 oktober 2011

Om man fick välja

Det har kanske inte undgått någon att jag gillar att laga mat? Så är det iallafall och jag kan väl inte säga att jag är bra på det. Eller alltså, jag är ok. Kan lära mig mer så klart men det blir sällan så att man inte kan äta. Framför allt gillar jag att läsa recept. Inspireras av recept och sen frilansa lite när man väl står där.

Av nån anledning så kan jag inte minnas så många gånger jag träffat killar som gillar att laga mat, iallafall inte på tidigare arbtesplatser. Är det så att dom (generaliserar lite) inte tycker det är kul? Här på jobbet är det flera stycken som gillar att laga mat och gärna pratar om det. Det tycker jag är så charmigt!

Tänker på det ibland. Jag har nog en sån grej liggande lite under ytan... att jag frågar gärna nya bekantskaper om dom gillar att laga mat. Det är på nåt sätt en egenskap som jag tycker är intressant. Sen om det säger så mycket om personen eller inte, det vet jag inte. Likaså när jag dejtar, även om det som ni vet inte är såååå ofta, så är det en grej jag lägger i "ja tack" lådan. Gillar tanken att min kille lagar mat som om det vore det mest naturliga i världen.

Jag behöver verkligen inte bli serverad mat varenda gång jag kommer hem från jobbet... men det skulle vara trevligt att nån gång slippa planera middagen själv. Att bli serverad mat som jag själv inte lagat. Eller bli överaskad med en middag, tänk vad trevligt! Och visst kan det finnas en charm i att bli serverad överkokta makaroner och stekt korv... men det är inte det jag tänker på. Utan kanske nån mer uttänkt rätt... mat med lite omtanke. Han behöver inte vara stjärnkock, men gärna ha lite intresse iallafall.

Jag tror att jag skulle falla ganska hårt om det var så där i gränslandet. Jag menar om man dejtat någon som verkar bra på olika sätt, som jag känner för och som verkar uppskatta mitt sällskap... som sen säger:

"Kattis, jag skulle vilja bjuda dig på middag hemma hos mig."

Och på bordet står en vällagad måltid som man märker att det finns en tanke bakom, en känsla och ett intresse. Då skulle det nog vara kört. Hahaha!

Funkar även med bakning :)

Jag vet inte, men det känns lite som om jag vill ha nån som kan dela det intresset med mig. Och nej, det är ju så klart inte avgörande! Men jag tänker lite på att det kanske vore kul med nån som inte bara stekte blodpuddig eller kokade spagetti? Jag gillar både blodpudding och spagetti... men ja... jag tror ni fattar. Fast jag vill nog inte ha det ihop. Spagetti och blodpudding alltså.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar