onsdag 12 oktober 2011

Har en fundering igen

Jag har tänkt på en sak nu igen. Mental ålder. Och det här kanske verkar vara ett inlägg om karlar nu igen, men det är inte det som är poängen. Men först måste jag berätta bakgrunden till mina funderingar. För annars fungerar dom inte.

Ok, så här va. Idag på väg till jobbet så låg det en skåpbil bakom mig. I den satt tre killar.

Jag har en tvångsgrej. Om jag kör om nån eller om jag blir omkörd. Så bara MÅSTE jag kolla in den personen. Jag kan inte låta bli att titta. Och jag försöker verkligen att låta bli. Men jag måste. Ok, det var en parentes.

Men iallafall. Nu låg den här skåpbilen bakom mig och jag tänkte: "Yeah... om jag saktar in lite så kör dom om och kan kolla in mig...!" Så jag saktade in... sög in dubbeklhakan och tittade lite nonchalant på dem när dom passerade mig. VA? Dom slängde inte ens en blick! Jaha, här försöker man göra sig till!

Men så slog det mig: Killarna var kanske 22-25 nånting.

När jag var 22 så var en man på 35 JÄTTEGAMMAL! Jag kollade inte in män i den åldern. Och tvärt om, varför skulle dom göra det? Hahahaha!. Herregud. Iallafall så tänkte jag på det där. Man är ju inte äldre än vad man gör sig. Visst är det så? Det sägs så iallafall. Ok. Så kanske det kan vara. Men jag tror inte det spelar så stor roll om jag känner mig som 25. För jag är inte förstahandsvalet för en 25:årig kille för det. Och nu menar jag inte att det är i den kategorin jag söker!

Jag menar mest att jag tittar. Jag spanar. Men jag kan tänka lite så här: Om jag vill ha nån framgång i mitt spanande bör jag kanske vända mig åt andra hållet. Försöka kolla in de som är i min egen ålder och uppåt? Lite väl klyschigt för min del. Jag är ju lixom inte riktigt skapt för det där stereotypiska beteendet alls. Och visst är det så att det finns många som är ihop med någon som är yngre än en själv. Som kvinna då menar jag. Och det är inget fel med det. Men jag tänker liiite grann att det kanske inte ska vara utgångspunkten? Att kolla in lammkött.

Stöter man på lammkött så är det ju som det är. Då är det väl bara att låta sig väl smaka. Men man kanske ska försöka att sikta in sig på något äldre, välhängt och erfaret kött. Inte skämt eller dåligt. Men ni vet. Lite mörkrött och saftigt. Som varit med om en del och som kan hantera en sån vuxen kvinna som jag. Visst är det så? Eller så skiter man i alla mallar och bara åker med om tåget kommer. Skit i vem som kör. Man kan ju alltid hoppa av vid nästa station om han kör dåligt menar jag. Man vet ju inte förrän man gått på om tåget håller 1:a klass eller inte. Kanske inte beror på åldern på tåget eller lokchaffören... mer på hur man tagit hand om det?

Jaja, för att komma tillbaka till ålder. Kan ni ibland känna att ni kollar in killar/män/tjejer/kvinnor som lixom är way out of your league? Jag insåg att jag nog gör det. Och jag ska nog ändra på det tror jag. Kolla in mer mogna män. Såna som kan få åkturen att bli minnesvärd genom att tillföra något till den. Såna som man inte behöver berätta för vilka städer man passerar och vart man ska svänga. Vad tror ni? Bra eller dåligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar