söndag 23 oktober 2011

Härligt dygn på båten!

Så kom söndagen igen. Idag kokar jag kalops igen... UTAN mjöl denna gång. jag tänkte att den kan få koka i fred och så har jag i lite redning sen om det skulle behövas. Kollade runt lite på recept och det var lite olika hur dom gjorde. Så jag tog den varianten som jag trodde skulle passa mig :) Bara vatten kan lixom inte bränna fast! Och sen körde jag en vidare kastrull så jag kan komma åt och röra ordentligt. Så nu jäklar doftar det mumma i köket!

Sen när kalopsen är klar ska jag fixa en chili con carne. Lite av veckans mat fixad idag, så slipper jag laga efter jobbet! Bra bra!

Jag, Blessin och Celma gick en lite längre prommis i morse i solen. Ganska skönt! Men jag är vääääldigt trött. Det var dåligt med sömn hela förra veckan då jag hade en massa saker att göra på kvällarna. Och sen drog vi ju iväg på Kick off i fredags! Det vart ju inte mer sömn då heller...

Det var väldigt roligt! Full fräs mest hela tiden, god mat och mååånga skratt! Jag tänkte på en grej under resan, det är oftast så att det finns nån i en grupp som oftast märker ut sig på ett negativt sätt. Ni vet, tar plats på ett jobbigt sätt och kanske är lite dryg. Lägger man till alkohol så brukar det sällan vara så att den här personen blir trevligare och mindre dryg. Men av alla dessa kollegor, vi var runt 20 st på resan, så har vi ingen sån. Det är väldigt många olika personligheter och alla har sina tokigheter för sig. Men ingen är dryg eller jobbig. Inte heller när det senare på natten blev en del alkohol. Det var bara glada miner och öppna famnen! Om det var en lyckträff just denna gång, det vet jag inte. Men jag tror att vi är ett sånt himla bra gäng! Det känns verkligen helt underbart att det är just vi :)

Vår chef har handplockat oss alla. Han har träffat oss alla personligen och känt efter om vi passar in i gänget. När jag var på intervju så var det viktigt för honom att jag skulle passa in i gruppen. Och som det verkar så har han hittat folk som passar ihop. Som grupp fungerar vi väldigt bra ihop. Det är skitkul! Och en otrolig tillgång tror jag :)

Ja jag har fått en ruggigt trevlig helg med "mitt" gäng kollegor. Tack för det hörrni, det var skittrevligt!

Sen kan jag berätta att det finns hopp för ungdomarna! Det finns ungdomar som har koll på hur man uppför sig och gör ;) Vid ett besök vid baren uppe på "discot" så stod jag och väntade på min tur. Intill mig står en söt kille som precis beställt. När jag ska beställa så lämnar han fram sitt kort för att betala för sig och så säger han till bartendern:

"Jag betalar det hon vill ha oxå."

Man tackar! Och sen stod vi och pratade en stund, dansade lite och så bjöd han på en drink till. En mycket artig kille var det! Han hette Andreas och var väldigt trevlig och faktiskt kunde föra ett moget samtal. Det är få i den åldern, tycker JAG, som kan föra sig och som man kan ha ett moget samtal med. Fördom från min sida kanske. Men så har jag upplevt det. Det här killen var ytterst trevlig!

Efter en stund så drog mina kollegor vidare och jag och Andreas blev kvar vid ett bord och pratade. Han frågade hur gammal jag var... Hahaha! Så han fick gissa... Och här kommer vi till det artiga i hela historien: "Jag tror du är 24-25... kan det vara ungefär rätt?"

Tack snälla Andreas! Det var gulligt sagt! När han fick veta att han fick lägga på 10 år så såg han på riktigt förvånad ut :) Det gjorde min kväll!

Jag kan tänka mig att man kanske inte tror att jag är 35 alla gånger... men 24? Njaaaa...! Men han var så go och trevlig så det var kul att han var snabbtänkt och gissade i underkant. Väldrillad ;) Vi pratade en stund och så gick jag och letade reda på mina kollegor. Han tog mitt namn och min hemsideadress, så vi får väl se om han kikar in här på bloggen nån dag. Om du gör det Andreas, TACK för drinkarna och en väldigt trevlig pratstund!!

Hur som helst så hade jag en ruggigt trevlig resa på alla sätt! Kan tänka mig att åka igen snart, det är så skoj med allt folk!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar