onsdag 19 oktober 2011

En sån dag

Jag har ju inte ens berättat allt. Och ändå så är det en sån där dag som man lixom bara vill radera bort. Avbryta och antingen börja om eller så hoppa till nästa utan att spara.

När jag var på Kupolen idag och kollade lite efter ett par strumpbyxor som jag behövde till helgen... Då köpte jag trosor oxå. Samma storlek som jag alltid köpt av den modellen på den affären. I kassan tittade tjejen på mig och sa: ''Är du säker på storleken?''

Ja... svarade jag och tänkte inte mer på det.

Så skulle jag då kolla på en kofta jag sett förut. Den fanns ju inte kvar i den färgen jag ville ha så jag tog en annan färg. Kom på innan jag betalade att jag inte alls ville ha den. Den var inte lika fin som jag mindes. Dumma!

Tänkte då köpa en svart BH. Som jag har en vit av... Samma lika lixom. Vet att den passar och att boobisarna ser fina ut i den. Den fanns inte i rätt storlek. Nehepp. Inte det heller.

Ute vid bilen ser jag att jag fått p-böter. Tackar! Fin fint! Så där ja. Skit.

Kommer hem. Bränner kalopsen. Färgar pallet. Färgar pannan. Skrubbar pannan. Smörjer fejset. Pannan röd. Håret ser konstigt ut.

Viker ihop lite tvätt och ska bara prova trosorna jag köpt. För små. ''Nej tack, jag behöver inte ha dem plomberade för jag vet att det är rätt storlek'' Jo men visst. Det var väl fint.

Pannan svider och jag googlar på ''vidbrända kastruller''. Hittar massor med hustips. Testar ett som lyder: strö ett par teskedar bakpulver i botten på kastrullen och häll på 1-2 dl vatten. Låt puttra på spisen i ca 10 minuter. Sen går det lätt bort!

Så fan heller. Testar nästa: ''täck botten med ättika och låt stå i nån timme. Löser även den värst brända kastrullen!'' Då har dom inte bränt kalops. Sitter som berg. Men lite lossnar. Testar ett till: ''häll i lite varmt vatten och maskindiskmedel. Låt stå över natten. Löser allt! Och går det ändå inte bort så släng kastrullen'' Tack tack. Jag ska ha det i åtanke. Får se om den åker i sopen imorgon.

Går upp på övervåningen och tittar mig i spegeln. Tänker: ''Det går utför. Brun i fejset och stinker ättika. Vad kan gå fel mer idag?'' Tar tandborsten och ska sätta på tandkräm på den. Tappar den precis när tandkrämen är på plats. Fumlar och tandborsten flyger omkring. Landar med borsten neråt mot gallret i golvbrunnen. Mums.

Nu behöver jag sova. Jag hoppas att morgondagen lämnar mindre spår på en hårt arbetande kvinna. Tack för idag, eller vad man nu ska säga :-)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar