onsdag 19 oktober 2011

Mitt i veckan

Känner mig sliten. Det är lite si och så med sömnen just nu. Det märks att det tar lite tid att sova igen det jag missat från när jag var sjuk. Jag tror oxå jag hostar en del på nätterna. Så jag hoppas att det ger med sig snart. Det känns tungt varje gång klockan ringer. Det är som om jag precis somnat.

Men men, så är det ibland.

Jag har iallafall provat kläder till helgen. det gick så där. Man känner ju alltid att man vill ha nytt... men det får duga med det jag har i garderoben. Jag behöver bara komplettera med ett par strumpbyxor. Så det kan jag ju tillåta mig att investera i. Ska bli ruggit roligt att åka iväg lite. Äta lite skaldjur och umgås med alla fina människor på jobbet.

Jenny är så snäll att hon tar hand om Blessin åt mig. Skönt att behöva styra upp att lämna henne i Stockholm. Johan erbjöd sig snabbt när jag sa att jag skulle åka iväg! Han gillar nog den där pinschern :) Men det är enklast att hon bara är kvar hemma. Hon har det bra med Jenny och de andra två finisarna hemma.

Imorse var det som att hon ville tala om att hon kände sig lite undanskuffad. När Zingo är på besök så tar hon ganska stor plats. Inte på ett negativt sätt, men hon tar plats och det har varit ganska mycket "gå och lägg dig" för att det blir så mycket hund hela tiden. Och sen har vi inte haft alla ihop heller, Dora och Zingo är inte bästisar så vi har haft dom i två olika läger. Mest för att man ska slippa ha en nagel i ögat hela tiden. Dom ryker inte ihop, men det är lixom spänt och då kan man inte koppla av själv heller.

Så imorse så kom hon och gosade massor när jag gjorde mig i ordning för att gå. Ville bli klappad och stångas. Hon är lite som en katt. Hon kommer upp med framtassarna i knät och så böjer hon huvudet mot mitt bröst och vill att man ska lägga pannan mot hennes huvud och klia på halsen och nacken. Hon är så mysig den lilla pluttan. Världens bästa hund är det! (tur att man inte är nå partisk när det gäller ens egen hund <3 )

När jag gick sen så fick hon en tuggpinne och då vart hon glad som en liten gräshoppa. Vaddå matfixerad!? Kanske var det det hon var ute efter redan med goset? Näääää... hon älskar mig! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar