tisdag 11 oktober 2011

Allvarligt

Jag tänkte på en sak idag. Och nu är jag faktiskt seriös här. Jag kan behöva lite tips.

Så här va. Om man träffar nån i en situation som inte är helt naturlig att bara sätta sig och prata i. Typ på jobbet, bussen eller så. Om man träffar nån så. Och så blir man intresserad. På riktigt alltså. Hur gör man för att visa det? Och jag menar allvar alltså. HUR gör man på ett naturligt sätt så att han fattar att man är intresserad?

Jag tänker så här... säg att jag skulle träffa nån till exempel i kön på Ica. Denne person intresserar mig. Av nån anledning så blir jag mer intresserad än bara så där ytligt. Han kanske språkar en liten stund så där artigt eller kanske till och med flirtar lite. Om jag då inte bara ska kasta mig över honom och be om hans nummer... HUR gör man?

Eller säg att jag blev intresserad av nån på jobbet. Det är ju verkligen inget vidare... men tänk tanken. Hur gör man för att visa sitt intresse men ändå inte göra bort sig?

Känner mig ringrostig! Jag menar, det kan verka så enkelt i andra situationer... som typ om man umgås i samma kretsar eller så. Men ibland måste man ju bara ta ett initiativ. Och då är det inte lika lätt! Då kan man ju bli nobbad rakt ut på ett annat sätt! Hmm... svårt det där.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar