måndag 3 oktober 2011

Nej nej... inte nu!

Jag har gått hela dagen och svalt och svalt. Det lixom kliar i halsen och känns tjockt. Men inte ont. Iallafall inte under dagen. Men nu på kvällen har det börjat svida i halsen. Det har jag verkligen inte tid med! Och jag vill absolut inte bli sjuk. Kommer inte på fråga! Det värker upp i örat på den sidan... men icke att jag godtar det!

Så kvällen är lugn, en hund på vardera sida i soffan och datorn i knät. Jenny är borta ikväll. Men jag antar att hon kommer hem till "Ensam mamma söker sen" :)

Ska ta alvedon och sova tidigt sen. Måste få sova känner jag. Har väl egentligen ingenting jag måste göra. Så jag tror det blir så. Lite tv senare och sen natta kudden :)

Zingo har funnit sig till rätta i vårt lilla kollektiv. Hon är bara för go den här stora lunsen! Gillar henne mycket, trots att det är lite annorlunda att ha en stor hund. Jag tycker det. Det är tyngre att hålla i kopplet, hon tar stor plats och hon blir lixom väldigt mycket när hon viftar på hela sig när hon är glad. Sen när man ska torka tassarna får man göra som på en häst. Trycka på bogen och lyfta tassen. Lika bak, man får se till att hon byter tyngdpunkt till andra tassen och så får man lyfta. Badhandduk i stället för liten handduk... Ja lite olika är det. Men hon är så go... pluttan!

Undrar just om jag ska leta fram lite halstabletter... hmmm...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar