måndag 10 oktober 2011

Musen lever!

Igår sa vi till huresvärden att vi tyckte det var ett litet problem med mössen i garderoben. Han kom med en makapär man sätter i eluttaget som avger nån signal och knäppande ljud. Och vi tömde fällorna precis innan vi stoppade in den där grejen i uttaget. Och än så länge så har ingen kommit in! Det betyder ju att dom lever! Och inte inne i vår garderob. Tycker om det!

Idag har jag tagit det piano och bara försökt tömma bihålorna från snor. Jag googlade på snor. Det stod att man kunde producera närmare 2 dl snor per dygn. Det är lite äckligt! Men jag kan nog skriva på det. Jag har gjort slut på massor av näsdukar. Och min stackars näsa är helt förstörd. Igår sprack ett kärl och jag blödde som lingonvecka i näsan. Så just nu är Helosan och jag bästa vänner!

Snyta sig.
Helosan.
Snyta sig.
Helosan.
Snyta sig.
Helosan.

Det är lite irriterat med det blir bättre direkt när jag har på helosan... Stackars lilla näsa! Ser ut som jag snortat det oxå. För jag måste lixom pilla in lite... det är ju lixom lite skört inne i näsan med. Alltså jag petar inte in hela fingret! Hahaha! Jag lixom pillar lite längst med kanten på snoken. Ni fattar va? Eller?

Iallafall. Heloson is the shit.

Lagade färsbiffar idag. Vet inte om dom smakade nåt alls. Inte heller såsen som jag gjorde till. Trattkantarellsås vart det. Men det går inte kan inte smaka av, för jag har ingen smak när jag är förkyld. Spunk i lökarna kan man säga :) Så jag hoppas det smakade bra. Har matlåda tills imorgon så vi får se om det kanske smakar nåt då. Visar sig.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar