torsdag 15 april 2010

Vår i luften

Jag tror minsann att man kan säga att det verkligen ÄR vår nu. Sol sol sol! Skönt. Här på Gotland är det inte varmt på mornarna, men solen gör allt vad den kan för att göra sitt. När det är dags att cykla hem så är det lite små-vår-varmt.

Men det jag slogs av igår var att kl 19.30 var det fortfarande ordentligt ljust. Hur härligt är inte det? Tänkte att jag skulle hålla koll på hur länge det var ljust men glömde av det. Så jag evt inte hur länge det verkligen var ljust... men det är hur som helst väldigt trevligt.

Det blir ljust väldigt tidigt oxå, vilket är sämre för min del. Jag vaknar så lätt av ljuset. MEN jag köper det, för det är ju hundra gånger lättare att vakna om det är ljust! Så sånt är livet.

Premiär för vårjacka idag. Fick komplimang för den direkt när jag kom till jobbet, det är trevligt! Det är en "trenchcoat"... fint ord värre. Men jag gillar den iallafall. Nya tygskor oxå. Så våren är här nu, jag har bestämt det. 

Har snart kollat klart på säsong 5 av House på den där sidan jag berättade om. Utan svensk text, funkar bra! Det enda är... att det finns även säsong 6 där. Den har inte börjat sändas i Sverige än... eller det har den men på Canal +... och den har inte jag. Så antingen får jag kolla i förväg... eller kolla när den kommer på TV4.

Jag blir så sur! House och Cuddy är ju hur kära som helst... alla vet det. Till och med dom själva. Men sexar dom? Nej... dom har kysst varann en gång. Båda gillade det... men sen blev det inge mer för House är ju så jävla envis och obstinat. Han VILL... men vågar inte!

Och Thirteen och Foreman sexar... men det vet alla om... låtsas bara som om dom inte gör det. Hon är ju sjuk i Huntingtons sjukdom... men dom sexar och har det bra. Söta!

Men men... det är ju på låtsas. Fast serier gör ju att man (läs jag) blir manisk och bara MÅSTE se nästa avsnitt.

Det vore nåt det... att fängsla någon till den grad att personen i fråga inte kan vänta tills den får se nästa avsnitt av mig... ;o) På riktigt, inte på låtsas.

2 kommentarer:

  1. Du vet .. vi som inte kommit till säsong 5 än vet inte vem Foreman sexar med. Eller, NU gör vi det !!

    SvaraRadera
  2. Sorry...! Men det har faktiskt gått på TV! Så det så...

    SvaraRadera