torsdag 29 april 2010

Frukost

Vad äter ni till frukost? Jag har så svårt att hitta på nåt som funkar på morgonen. Förut åt jag mycket havregrynsgröt men det går INTE längre. Föråt mig nog på det och nu nästan får jag kväljningar av det. Har provat med smörgås... men det är jobbigt att tugga och det finns inget pålägg som lockar mig alls. Och eftersom jag varken dricker te eller kaffe så blir det mjökl till eller nyponsoppa. Det funkar väl... men brödet blir dåligt och pålägget sunkigt innan jag ätit upp det.

Fil med banan och russin fungerar, men bananen får inte bli för mogen... vilket gör att jag måste springa till affären varannan dag, annars sunkar den till sig. Flingor i filen går INTE. Dom blir bara mjuka och otäcka. Smoothies är gott men det är så in i bäng kallt! Man blir alldeles kall i magen.

Sååå... vad äta? Just nu är den sesamknäcke med skagenost och ProVivas nyponsoppa. Knäckebröd funkar bättre för mig i alla lägen än mjukt bröd.

Sen funderar jag på om jag kommer stå ut utan min hund i 4 veckor till. Eller det är ju mer egentligen. Men lilla pluttan, tänk att man kan sakna en hund så in i norden.

3 kommentarer:

  1. Förstår att du saknar din prinsessa! Det råkar inte finnas några superbilliga biljetter så du kan åka hem över en helg? Ni kanske slutar tidigare i morgon och då blir det ju lite längre helg?
    Kram!

    SvaraRadera
  2. Jag skulle gärna vilja men än så länge har jag inte betalat mina räkningar... och jag tror tyvärr inte att det finns över till en biljett hem...

    Kram!

    SvaraRadera
  3. Frukosttips:

    http://www.tasteline.com/Recept/Blabarspannkakor

    Inte så nyttigt kanske, men de färdiga ICA Gott Liv är ju ganska ok och blåbär är väldigt nyttigt!
    Kram

    SvaraRadera