fredag 23 april 2010

Tre saker...

Jag har tre grejjer...

Ett:
Madeleine och Jonas... Jag kan faktiskt inte för mitt liv förstå hur han kan vara så korkad att han går bakom hennes rygg och pippar med en brud när han är ihop med henne. Inte för att han absolut måste tycka att han ha rsån himla tur att han får vara med henne, inte så jag menar. Kan tänka mig att det är jättejobbigt att vara pojkvän till en prinsessa. Utsatt och påpassad ALLTID.

Men det är just det. HUR hade han tänkt att komma undan att bli granskad i varenda liten vrå av sitt liv? Skvallerpressen vet alldeles säkert färgen på hans navelludd! Och då hoppar han i säng med en norsk blondin... och efter ett par månader friar han till Madde. Jag undrar: är han helt normal??

Det är en sak att man kanske inte helt och hållet trivs i en realtion. Så kan det vara även för en prinsess-pojkvän. Men att äventyra sin hela person och sin respekt inte bara i Sverige utan i världen... är inte det lite magstarkt? Och trodde han verkligen att hon skulle hålla tyst? På riktigt?

Två:
Det finns en världsmästare på 400 m vid namn LaShawn Merrit som fastnat tre gånger i dopingtest. Tre gånger har han testats positivt. Hans försvar: Han har tagit penisförstoringspreparat.

Ok. Han har komplex för att hans penis är liten. Stackare, det kan verkligen inte vara roligt. MEN jag undrar, hur resonerar man som elitidrottsman när man tar ett preparat med stereoider i när man vet att man blir testad då och då? Kollar man inte upp det om man VILL vara ren vid testerna? Dom kollar ju för tusen om det är ok att ta en huvudvärkstablett??!!

Men komplexet ang hans penis är tydligen så starkt att han känner sig tvungen att äventyra hela sin karriär för att få större bula i brallan... Stackars människa.

Tre:
Flygtrafiken... jag vet inte om man ska skratta eller gråta över att naturens påverkan på vårt samhälle är så stor som den är. Vi är beroende av att allt är som "vanligt" för att allt ska fungera. Intressant egentligen. En vecka har flyget i Sverige varit LAMSLAGET av en vulkan på Island.

Det är givetvis tråkigt tycker jag, det ställer ju till det rejält för vårt samhälle. Men det verkar som om ingen tänker på folket på Island. Har ni sett all aska som dom får skyffla av sina tak och marker? Djuren kan inte beta och allt är svart. Ni vet aska... svart och smetigt. Går knappt att få bort om man fått det på sig, allra helst om den är lite blöt... Dom har centimetertjocka lager av aska på hus, marker, bilar... ALLT!

Ändå så ler dom och säger: Det kommer att lugna sig, det löser sig.

Ni har rätt islänningar, det löser sig. Även här hemma i Svedala löser det sig! Och vad Jonas beträffar så tror jag han har satt sin sista potatis. Det räcker tydligen inte att vara född med silversked i munnen... i dagsläget klarar sig Daniel mycket bättre än Jonas när det kommer till att bli synad... Hejja Daniel, mannen av folket! Sen det här med penisen... snälla rara... erkänn istället att du dopat dig... det blir så fånigt att skylla på snoppen... Även om jag antar att det är just det som Jonas gör i parterapin... "Jag kunde inte rå för det... min penis var sugen..."

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar