torsdag 8 april 2010

Dom sopar gatorna!

Då är det sjutton vår! Trots att det dammar som sjutton så är just den doften så välkommen... Skönt när man får det sista beviset på att nu jäklar kommer det ingen mer vinter! Fast årets vinter har jag gillat jättemycket. Hellre att det är en ordentlig vinter som det varit i år än att det hattar hit och dit. Tycker jag iallafall.

Vintern MVG - Våren VG (än så länge) - Sommarn ? (men jag tror faktiskt det kommer och ordna sig med den med!)

Hahaha! Vet ni... jag är så tvättäkta storstadsbo! Hahaha! Idag när jag kom till jobbet efter att ha cyklat (i solen...mmmmm!) hit, så ställde jag cykeln i cykelstället utanför jobbet. Det är ett väldigt ordnat ställ med tak och allt. Låste med den där pinnen vid bakdäcket och sen med mitt kabellås runt cykelstället och sen runt ramen på cykeln.

Stod och tog av pälsmössan från sadeln och skulle lägga ner i påsen... då ser jag att cykeln bredvid min har sin gel-sadel kvar på sadeln... Ojojoj, tänker jag. Det blir säkert stulen...

Så tittar jag runt på cyklarna runt mig... på minst hälften hänger det cykelhjälmar på styrena eller ligger fastklämda på pakethållarna... Huh?? Lämnar dom hjälmarna på cykeln??? Ser sen.. att endast två av alla cyklar är låsta! Hahahaha!

EN ENDA cykel är låst med två lås och det är MIN! "Stockholmare" står det skrivet på hela ramen på min cykel med osynliga bokstäver! Man låser knappt cykeln och har verkligen ingen tanke på att cykelhjälmen eller gel-sadeln kan bli stulna... Visst är det härligt med städer där den känslan ändå finns? Att man litar på varann och känner sig trygg?

Gotland - en annan värld. Love it!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar