måndag 19 april 2010

Tvättmedel och tvättmedel

Jag har alltid tyckt att tvättmedel är ju tvättmedel. Men det är skillnad. Det blir säkert rent med nästan vilket som helst... men doften är väääldigt olika! Det är så härligt att plocka fram en tröja som doftar nytvättat. Förra gången jag köpte tvättmedel var jag lite snål. Jag köpte ett jättebilligt. Däremot brukar jag vara noga med sköljmedlet. Vill att det ska vara ett som jag tycker doftar gott.

Men jag har verkligen inte tyckt om det tvättmedlet jag köpt! Doftar tråkigt och kläderna känns tråkiga.

Nu när det tog slut så köpte jag flytande tvättmedel. Ååååhhhhhhh vad det doftade gott! Nu känns kläderna så fräscha! Jag ska aldrig köpa billigt tvättmedel nånsin igen.

Idag var en riktigt rolig dag. Möten och fix hela dagen. Det känns mer och mer för varje vecka att det här kan jag jobba med! Tveksamt kanske att jag får jobb just på LST här på Gotland. Tror inte dom har möjlighet. Men väldigt goda referenser tror jag att jag får! Det är kul!

Sen får vi ju se vart jag hamnar efter skolan. Skulle vara kul att hamna här på ön. Men samtidigt är det väldigt ensamt här. Och hunduppfödningen kanske skulle få ligga på is igen. Det skulle kännas lite trist. Men vi får väl se vart livet tar vägen. Det löser sig nog!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar