tisdag 27 april 2010

Det ska väl vara fan...

Ja... herregud... vad säger man. Världsklass. Bara lyssna här:

Kom hem från jobbet idag och hade bestämt mig för en jogging. Dock var jag tvungen att äta innan, för jag var helt tom på energi och hade knappt ork att laga nån mat... så hade jag gett mig ut på en gång hade det bara blivit halvdant... Så det blev spisen som nummer 1.

Åt och slog på senaste avsnittet av House. Klockan var typ 19.00 när jag tittat klart. Så då bestämde jag att 19.30 ska jag ut. Men så kom 19.30 och jag ville se "halv åtta hos mig"... "Ok, kl 20.00 ska du ut." 20.00 kom och jag gäspade som en gnu.

Ska jag sova istället? funderade jag... nej, kan inte sova kl 20! Men det var väl själva fan om jag inte skulle ta mig ut lixom! Men så kom jag på att jag har en träningsdvd...! DEN kändes mer motiverande att slå på!

Undan med bordet och på med träningskläder. Drog igång dvd:n och hängde med bra. Jag gillar ju typ aerobics och sånt. Det är kul med alla rörelser!

Precis när jag fått upp lite flås och kunde hänga med... tappade jag liiite av balansen och för att parera så höjde jag armen lite för högt... TJONG! Rätt upp i taket! KNAK i lillfingret och ringfingret... Satans så sur jag vart! Precis då ringde Cathrine så jag fick anledning att ta telefon och stänga av dvd:n från helvetet.

Så nu sitter jag i träningskläder, två stukade fingrar och ett dåligt samvete. Varför tog jag inte joggingrundan istället?

Sen undrar jag varför det inte finns avdrag i deklarationen för en karl som kan ha lagat maten klart när jag kommer hem OCH dessutom springer med mig på joggingrundan... Snygg häck får han gärna ha oxå.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar