torsdag 29 april 2010

Fisk

Jag undrar en sak... ett paket fisk är ju oftast 400 gram oavsett vilken sort man köper. Jag undviker fyrkantsfisk men köper annan fisk i paket... torskfilé... sej... kolja... hoki. Alla har 400 gram i sina paket. Man lagar lite mat, typ en liten fiskgryta. Och då ska 400 gram fisk räcka till 4 portioner enligt alla recept och så. Jag tycker det är snålt!

100 gram rå fisk blir inte alls så mycket tillagad. Igår gjorde jag nåt så kulinariskt som "Skagenpanna" (ni vet... matlagningsgrädde typ med en kopp kryddgegga på toppen... förövrigt väldigt god!) och delade upp i fyra portioner innan jag satte mig och åt. Det är inte mycket mat det. Tur att jag hade en stor potatis som jag mosade ner i såsen...!

Men ska det vara så snålt? Räcker det med 100 gram lixom?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar