måndag 7 december 2009

Tror Blessins hårddisk håller på att krascha...

Jag undrar om inte Blessin har fått virus i sin lagringsenhet...

Nu efter kvällsprommenaden så brann något i hennes lilla söta nuna. Vi kom in och som vanligt fick dom vänta i hallen till tassar var torkade och så... sen for dom in och ålade på mattan (som dom alltid gör) och var uppspelta och glada.

Så går Ghibli och sätter sig i ena bia-bädden, tittar uppfodrande på mig. "Tuggpinne, matte... TUGGPINNE" Jag har Johan i telefon och sätter mig vid datorn. Då far Blessin upp mot sidan på mig, morrar (pratar! Hon är INTE arg) och håller på att vicka av sig hela bakdelen. Inte lätt när man inte har en svans att vifta på...

Säger då åt henne att gå ner, vilket hon gör... men hon tar en sväng under bordet och satsar sen mot Ghibli! Hoppeti hopp, så är hon framme hos honom och med en hård knuff puttar hon med sin panna mot hans ena sida. Han tittar förvånat och undar vad tusan hon pysslar med!

Hon far iväg under bordet igen och morrar... hela bordet darrar, hon står mot ena bordsbenet och vickar på sin stumpförsedda bakdel. Jag skrattar lite åt henne och berättar för Johan vilken koko hund jag har.

Då far hon iväg och gör samma sak igen... Hoppeti hopp! *duns* in i sidan på Ghibli som fortfarande sitter i sin bädd. Lika förvånad tittar han på henne och sen på mig... vad PYSSLAR hon med???

Så far hon in under bordet igen men satsar direkt mot Ghibli igen och denna gång gör hon lekinviter hela vägen fram till honom och sen trycker hon son nos mot hans kind och naftsar honom i morrhåren!

Han tittar på mig och tycks fråga:

Är hon trasig på nåt vis? Kanske laga lite??

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar