torsdag 10 december 2009

Nice work Kattis!

Yep! Idag gick det super. Vi hade halvklass och inte alla var på plats ens. Jag tror att vi var 9 st. Mysig dag! Man får ut så mycket av att kunna ta plats och prata till lite färre människor på en gång. Vi fick 10-15 minuter till förfogande att prata om vad än vi ville.

Jag hade ju förberett ett ämne,  Reality-tv och dokusåpa-världen. Det var det ämne jag inte kände att det flöt i. Men utmaningar gör ju att man växer känns det som. Så jag körde på det jag ändå hade tänkt från början.

Det gick bra! Jag tappade tråden mitt i men jag har ju en tendens då att improvisera så det flöt på. Jag fick med mig de andra och vi pratade mycket om ämnet, vilket var den tanke jag hade. Sen vart det lite knasigt avslut, jag fick inte så mycket feedback. Men jag haffade Gunilla på vägen ut och frågade vad hon tyckte.

"Du har en mycket bra röst och den kan du använda till vad du vill! Ditt lugn smittar av sig och du har en förmåga att fängsla dom som lyssnar. Sen var du lite spretig, tappade du fokus nånstans där i mitten?"

Och det var ju sant! Lite kul att hon märkte det men ändå inte kunde säga ATT det var så. Då känns det som om jag hämtade upp det bra! :o)

"Lite enklare stolpar för dg själv att följa så kan du hålla egna föreläsningar sen! Du gjorde det så snyggt, även om du tappade bort dig så var det nog bara jag som märkte det."

SKÖNT! Jag är ju alltid lite orolig att mina improvisationer gör att det blir knasigt att förstå och hänga med. Men iallafall denna gång blev det bra. Mycket skönt att avsluta veckan med hennes ord. 

Fast imorgon ska jag ta tag i uppgiften som ska vara klar den 16:e, ytterligare en uppgift skapad av TT. Han berättade igår vad den ska innehålla... huvva! HUR ska jag lyckas med det? Jag har inte läst den än... och jag tänker inte göra det förrän i morgon bitti heller... för då får jag bara prestationsångest! Hahaha! Näää.... så farligt är det inte. Men lite otäckt är det. Fast det blir morgondagens problem. 

Sen ska jag ha helg denna vecka. Under nästan hela terminen har det varit skolarbete för att jag ska hinna med och framför allt hänga med. Men i helgen så blir det helg. Så det så. Så oavsett vad jag hinner och kan prestera till nästa vecka ska jag ta helg. Umgås med vänner och proppa mig full med energi. Sen är det bara att tuta och köra igen på måndag.

Tack för kramarna här i bloggen och på facebook! Behövde dom! Idag är jag glad igen!

*kraaaam* tillbaka! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar