måndag 21 december 2009

Senap?

Hahaha! Jag tycker det är kuligt att göra saker själv inför jul... lite pysslig! Idag var det senap. VARFÖR jag skull göra just senap vet jag inte riktigt. Jag tycker om senap... men inte så där jättemycket.

Men nu har jag gkort det och det var enkelt. Sen om det blev gott vet jag inte, den ska stå och dra ett tag. Snygg blev den, mamma hade en fin burg att stoppa den i. 

Vi provade julgodis till fika... GOTT! Men sen berättade mamma att hon bakat kakor oxå... men dom provade vi inte. Godis, kakor, skinka, lax, sill (3 olika inläggningar), kycklinglevermousse, julknäcke, köttbullar, cheddar, sillsallad (till Leif), prinskorv, rödbetssallad, julgröt, edamer (ÄCKIT), tydligen måste jag prova skinkblöta oxå (som är dopp i grytan... men med tunnbröd... fint ska man tydligen kalla det) och potatis så klart! Och löjrom... och gräddfil... och lök.

Ja... herregud... vi som inte "ska ha så mycket"... och vi har ju inte så mycket. Inte som många andra. Och nu har vi senap oxå.
  

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar