lördag 19 december 2009

Julmat.

Fortsättning på samtalet nedan...:

Jag: Jansson! Vad gott det ska bli med Jaaansson!
A: Jag vet inte om vi får nån Jansson.
Jag: Du kan ju göra en pytteliten.
A: Men om jag ändå ska göra, kan jag göra en stor.
Jag: Men ni är ju bara två.
A: Man kan äta Jansson en annan dag.
Jag: Med köttbullar till!
A: Precis som med skinkblötan.
Jag: VA?? Va e det?
A: Vet du inte det?
Jag: Hahahahahahaha... skinkblöta!
A: Jaaaa.... som man doppar i.
Jag: AAaaaaaaaahahahahahahaha.... dopp i skinkblöta!
A: Sluta rå! Det är gott!
Jag: Menar du dopp-i-grytan?
A: Näää... skinkblöta.
Jag: Det finns väl inget som heter det!
A: Jo, det är det det finns... på rikssvenska.
Jag: Äh! Jag googlar på det.... *paus*
Jag: Hehehehe... i Norrland heter det skinkböta! Hahaha!
A: Jag sa ju det, helvete!
Jag: Hahahaha! Skinkblöta! Med julvört!
A: Näääääää! Inte med skitbröd.... det ska vara tunnbröd. Så stoppar man i det i spadet tills det är lagom mjukt... senap och en klick smör till.
Jag: Aha... men skinka då? Skinkblöta ju!
A: Det är ju spadet av skinkan... och man äter ju skinka till.
Jag: Ok... jag gillar inte dopp-i-grytan...
A: Näää... men det är inte samma sak.
Jag: Jag gillar inte skinkblöta.
A: Det vet inte du! Jag bjuder på det nästa gång du kommer förbi.
Jag: Äckit!
A: Sluta nu... du vet inte att det är äckligt.
Jag: Näää... det vet inte jag...
A: Precis.
Jag: Tycker inte om dopp-i-grytan... nu ska jag göra knäck.

Ridå

1 kommentar:

  1. En upplysning Kattis, Leif äter också tunnbröd till doppet, men jag har ldrig hört "skinkblöta". Så du kan prova om du vill!!

    SvaraRadera