tisdag 29 december 2009

Dagens fundering...

Kom att tänka på en sak... och det brydde mig länge. Jag gick av och an i lägenheten. Funderade och vägde olika alternativ mot varandra.

Så fick jag en snilleblixt! Löste en del av problemet, det fanns pannbiffar i frysen! Men inget att ha till...

Så kikade jag i skåpen. Ris. Lite trist med bara ris till. Lök finns oxå! Brynte lite lök, en vitlöksklyfta och sen i med riset. Bryna en liten stund. Sen på med gurkmeja och vatten. FINT ris!

Och gott vart det med! Pannbiffar i god tomatsås och gult ris med lök och vitlök. Ja, har man inte värre problem än så! Under tiden så var det film på tv:

En familj åker i en båt.

Lilla dottern: Pappa, du har hår i näsan.
Pappan: Nej det har jag inte.
Lilla dottern: Jo, pappa. Du har hår i näsan.
Pappan: Har jag? (känner sig vid näsan)
Lilla dottern: Pappa, har du morrhår?
Pappan: Nej.
Lilla Dottern: Jo, det är morrhår! Kan du morra pappa?
Pappan: *mumlar ohörbart*
Lilla dottern: Nej pappa, det där var inte morr.
Pappan: *mrrrr* (gör ett taffligt försök till morr)
Lilla dottern: *skrattar*

Lilla dottern greppar en brandsläckare och sjunger. Vrider på kranen och sprutar brandsläckarskum på hela familjen sjungandes "Pumpa läns!" och skrattar världens sötaste skratt.

Senare i filmen:

Lilla dottern: Du är en häst!
Farbrorn: Jag är ingen häst.
Lilla dottern: Jo, du ÄR en häst!
Farbrorn: Nej, jag är ingen häst.
Lilla dottern: Vill du ha havre?
Farbrorn: Nej tack.
Lilla dottern: Hästar tycker om havre.
Farbrorn: Ge mig lite havre så får jag lugn och ro nån gång.
Lilla dottern: Var det gott?
Farbrorn: Mmmm
Lilla dottern: Hästen ska få mer mat.

Flickan vandar iväg och hämtar mer gräs.

*Ridå*

Jag tror att Skrållan är världens sötaste filmunge!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar