torsdag 31 december 2009

Ring klocka ring!

Nu jäklar kommer snart det nya året!
Förra inlägget vart så tråkigt :o) så jag skriver ett nytt. Tänkte att jag kör lite typ "jag har" och "jag har inte" under 2009. Ok? Då kör vi!

Jag har:
  • Fått sparken.
  • Sett Jeff Dunham.
  • Åkt med Färjan och sett Håkan!
  • Upptäckt Sean Banan.
  • Diskat i bara trosor och t-shirt i campingens servicehus.
  • Visat 9 egenuppfödda hundar till Cert.
  • Visat 5 egenuppfödda hundar till Championat.
  • ställt ut en Rhodesian Ridgeback på pinschersektionens specialutställning :o)
  • Dejtat :o)
  • Haft magsjuka, bihåleinflammation, varit förkyld, haft influnsa.
  • Mist en vän.
  • fått ett eget tv-program! (Kattis & Co)
  • haft många funderingar om tex: trosor, plastpåsar, disk och en massa annat strunt.
  • kört över min telefon med bilen.
  • skrivit nåra dikter
  • Busringt ofrivilligt till en snygg ingift släkting.
  • varit på en underbar semester.
  • fått soppatorsk på bilen i Husqvarna (pga av att jag lyssnade på erotiska noveller).
  • Gjort bort mig på pappas 60-årsfest. Eller det var rätt kul, tyckta alla andra iallafall.
  • målat mig grön och vunnit en glass för besväret :o)
  • kännt mig ensam.
  • varit på syskonkryssning och dansat till 80-tals hits!
  • börjat skolan!
  • insett att även mina unga klasskompisar är UNDERBARA individer
Jag har inte:
  • varit snäll mot mig själv.
  • sprungit tjejmilen som det var tänkt.
  • fått igång min träning.
  • träffat kärleken.
  • kramats tillräckligt mycket.
  • raggat tillräckligt hårt för att få napp.
  • tänkt att 2010 ska bli ett tråkigt år! :o)
Som ni ser har jag gjort mer än jag inte gjort! Och det är ju bra! Nu en dikt:


Ring, klocka ring!
Knäppa ord från mig nu i natten.
Ring, klocka ring!
Inte fasen kom nån med ros i hatten.

Ring, klocka ring!
Fläskfile och potatisklyftor i magen.
Ring, klocka ring!
Inte utan att man känner sig lite tagen.

Ring, klocka ring!
Vilken tur att jag en kladdkaka baka´
Ring, klocka ring!
Jag får passa så jag inte spiller på min haka.

Ring, klocka ring!
Får hallon till kakan tänka sig
Ring, klocka ring!
En skvätt vispad grädde också, bara till mig.

Ring, klocka ring!
Ge mig nu ett nytt år.
Ring, klocka ring!
Kanske en miljon på kontot, om jag får?

Ring, klocka ring!
Imorgon vaknar jag till en ny dag.
Ring, klocka ring!
Fast egentligen, är det nästan samma som idag.

Gott Nytt År sötisar! See ya next year!
Woooohoooo!



Hihihi... mammas telefon ringde på slutet! Jag säger då det... *fniss*


1 kommentar: