lördag 5 december 2009

Bilverkstaden är dyster plats!

Bokade tid på verkstaden... vindrutetorkarna har slutat gå... Var noga med att säga att jag vill inte ha nån "leta"-kostnad. För jag VET att dom inte funkar. Punkt.

Fick tid torsdagen kl 13. Lämnade den kl 13. Sen ringde hon vid 15.30 och bad om ursäkt... dom hade inte hunnit ta in bilen. Skulle försöka hinna innan kvällen.

- Det är ok, den kan stå över natten hos er! sa jag.
- Då tar vi den direkt på morgonen i morgon! sa hon.

Kl 13.30 ringer hon och säger att dom inte hunnit med min bil än... men den ska snart in. Lite sur blir jag, för jag hade tänkt handla innan alla fredags-idioter skulle handla. Men säger snällt att hon ska ringa när den är klar. Efter ca 1 timme ringer hon:

- Jag har tråkiga nyheter. Det har rostat ihop och måste bytas... och vi har inte den delen förrän i mitten på nästa vecka... alla har ju gått hem idag.

Men för helvete! Jag vill ju bara ha lite 5-56 i leden så den går att köra! "Går inte att smörja" -så fasen heller, klart att det går!

- Vill du att vi ska beställa delen hit och fixa det eller vill du åka till Peugeot direkt?

Jaaa.... ni ska iallafall inte få laga den. Idioter... När jag kommer in och ska hämta bilen.. säger hon : 350:- tack. Ursäkta??? Ska jag betala för ingenting? Jaaa... vi måste ju ta lite betalt för vår tid... NÄ DET MÅSTE MAN INTE OM MAN HAR AGERAT SOM DET STÖRSTA ARSELET I NYKÖPING!

Hade dom tagit in den då jag bokat tid, hade dom kunnat beställa delen på torsdagen och kanske haft den till fredagen och jag hade haft bilen på eftermiddagen igår. Eller senast på måndag iallafall. Nu får jag vänta till nästa vecka... *sur* Och dyrt blir det oxå!

Hur svårt kan det vara att göra det jag säger! SMÖRJ DEM SÅ DOM GÅR! Inte betala för felsökning, jag pluggar för fan!

Och ett hett tips... åk inte runt med bil utan vindrutetorkare om det regnar.... INGEN HIT! (tro mig... jag vet)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar