onsdag 30 december 2009

Crawings, tvättstuga och snyggingar.

En sak. Jag förstår just det i detta nu. Precis just nu fattar jag varför jag är singel.

Det är mina byxors fel! Japp! Hör här bara:

Jo så här var det... Jag har tvättstugan idag. Har tvättat alla kläder, lakan, handukar och sen även alla filtar till hundarna, plädarna ur bilen och allt. Flitigt! (vad gör man inte för att slippa undan den stora IDÈTORKAN som drabbat mig inför jullovets hemuppgift!!) Jaaa... så all tvätt ligger i en blå ikea-påse i hallen och ska läggas in i garderoben. Iallafall...

Jag har ett par byxor somn jag har hemma. Endast hemma och aldrig ens på promenad med hundarna. ett par fula buxor. RIKTIGT fula. Man byter om innan hundprommis, innan man slänger soper... ni förstår säkert. FULA byxor!

Dom har jag haft i dag. Hemma. Så fick jag crawings... ni vet som man får när man är gravid. Nej, det är inte jag... men jag är begåvad med crawings ändå. Trevligt va?? Inte så mycket! Men men. Såg iallafall på tv (reklamfilm kan var aheeelt förödande!) att McDonalds had El Maco igen... MÅSTE HA! ElMaco är den bästa burgaren som har skapats. Så är det bara. Jag är inte såååå förtjust i hamburgare så där... men just denna är helt sjukt god. Jag bar måste ha en just idag. För på fredag är det ju lixom slut med sånt där skräp.

Men hur lösa byxroblemet? Alla andra byxor är ju rena och fint vikta? Och eftersom jag inte har duschat idag får man inte sätta på sig rena byxor, såna är reglerna.

"Om jag springer till bilen och kastar mig in, hinner ingen uppfatta att det är universums fulaste byxor som kommer springandes..." Så fick det bli! För åker jag i drive:en på McDonalds så gör det inget, dom ser inte mina byxor från luckan.

Mössan LÅNGT ner på huvudet och jackan uppdragen till näsan... Kollar om kusten är klar i porten. Clear! Smiter ut och låser dörren. Kollar om gården är tom. Clear! "SPRING!!"

Jag halkar över gården, över gatan och fram till bilen. FRAMME! Kollar mig omkring och ser ingen som kan ha sett mig. Låser upp och kastar mig in i bilen. ...shit... IS! Framrutan är isig... sidorutorna är isiga... Måste skrapa. Plockar fram isskrapan och smyger ut. Skrapar frenetiskt och sen in i bilen igen. *pust*

Åker mot McDonalds... Jag har en grej som jag alltid gör när jag sätter mig i bilen. Ett litet ticks, eller vad det heter. Jag kör upp och ner rutorna en gång. Varför?? Jag vet inte. Mest att det nästan alltid är vatten på dem och då ser man bättre om man gär så. Nu gjorde jag inte denna manöver förrän precis när jag kom till Drive in-filen på McDonalds.

GAAAAHHHHH! Frusit fast! Va f-n! Jahopp... vad göra? För inte går jag in! INTE med dessa byxor! Surar lite en stund och åker sen hemåt igen. SÅ sugen är jag inte att jag går in och ställer mig i kön med dom här byxorna. ICKE!

Kommer hem till parkeringen... parkerar... surar... provar igen... fruset. FAN! Jag VILL ha! Går ut och bankar lite på rutan (SMART Kattis, mycket smart... banka sönder den frusna rutan!), går in och försöker igen. Fruset.

*Snilleblixt* Jaaaaaa! Jag har ju min stållinjal! Den som jag köpt till skolan! Iiiii! Den ligger i baksätet. Tar den och beger mig ut på meckar-tåg. HA! Funkar! Jag står och kör linjalen upp och ner mellan listen och rutan som värsta biltjuven... *lycklig*

Så här jag fniss bakom mig... eller fniss kanske är fel ord. Skratt mera. Då ser jag att fastighetsskötar-tvillingarna stå och prata vid lilla traktorn dom har för att ploga och sanda med. Härligt Kattis... kul...

"Du verkar ha vanan inne för det där!" säger snygga tvilling nr 1. Jag ler bara väldigt generat... Är precis klar med min manöver och ska prova rutan. Då minns jag... BYXORNA! Ååååååhhhhhhh.... pinsamt! För till saken hör oxå... att det ska vara ett snöre i midjan på dem, men det finns ju inget sånt givetvis... så dom sitter ju knappt uppe! G-häng och biltjuv på en gång, kan det passa bättre? Allra helst när Snygg 1 och 2 står och tittar.

Rutan funkar iallafall! Vem sjutton behöver bilverkstad?

Så det blir att åka tillbaka till McD och jag får min ElMaco. MUMS! Så hem igen.

Har dom åkt då? S1 och S2?? Näää... Jag kan ju inte direkt sitta i bilen och vänta... Jag låstas som det ringer, tar upp telefonen och pratar med en låtsasvän. Herregud... vuxna människan! Dom står och pratar... och pratar... och pratar. Det är ju kallt! Ge upp nån gång!

NU! Nu är dom klara! Ser den ena tar traktorn och åka iväg. Great! Den andra försvinner runt hörnet på ena huset och jag kan smyga mig in i porten. *pust*

Fipplar i fickan efter nyckeln. Så hör jag nån prata på våningen ovanför. Ahhhh! FORT in! GIVETVIS tappar jag nycklarna. Så stängs dörren där uppe. Meeeeeen.... Fort då!

"Hej Catharina" Snygg tvilling 1 kommer nerför trappan och ler.
"...hej..." jag fumlar med nycklarna...
"God Fortsättning"
"...tack... desamma..." rodnande lyckas jag ta mig in i lägenheten och ler lite flyktigt innan jag stänger dörren.

Varför drabbar sånt här alltid mig?? Och allt är ju byxornas fel! Undrar om jag ska slänga dem...?

Jaaaa... herregud. Vilka grejjer.. bara för en hamburgare! Aldrig mer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar