lördag 19 december 2009

Kallt!?

Scen som utspelat sig via telefon, A sitter i bilen och jag är hemma:

A: Här är det -10 grader. Trodde det skulle vara kallare.
Jag: Här har vi -17,4 grader!
A: Inte har ni det!?
Jag: JO, det är säkert! Det står det!
A: Inte möjligt.
Jag: Joe!
A: Ja ja... det är väl det då... (uttalas med MYCKET sarkasm)

En liten stund senare...

A: Nu blev det lite kallare här, -12 grader.
Jag: Här har vi fortfarnade -17,4, men nu snöar det ordentligt.
A: Va? Snöar det?
Jag: Ja...
A: Omöjligt Kattis! Det snöar inte när det är 17 minus!
Jag: Nä, jag ljuger väl då! Det snöar säger jag ju!
A: Eller hur att det är minus 17!!
Jag: JO! (kollar termometern...) *paus*
Jag: Oj då... termometern var visst inställd på "min", där det visas lägsta temp... Oooops!
A: Bloggar du om det????
Jag: Jooo... måste väl det... *suck*

Ridå

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar