torsdag 31 december 2009

Hej då 2009, välkommen 2010!

Alltså! Vad tiden går! Endast ett par timmar kvar på detta år.... helt otroligt! Jag hade tänkt att försöka mig på att summera året. Ni får ta det som det är... och som det blir, jag kör nån slags lista... eller nåt:

Januari:
Hmm... hur började året? Mjo... hihi... kanske minns någon mina smått hysteriska inlägg i januari... Hahaha! Smått intesivt och galet! Jag hade ett nytt jobb, bara det. Det var intensivt och lite rörigt. Jag var sjuk över julen och en bit in på året. Magsjuka. Så åkte familjen Eklöf till USA. En trip på 5 veckor. Jag hade ju lovat att passa hundarn. Och det var ju bra. Men... det blev lite galet. Det var fler hundar hemma än planerat. Så det blev 8 vuxna hundar och en valpkull (Gracie hade valpar som fötts i mitten på december)

Januari blev en tung månad, men en stor upplevelse. Och kanske egentligen den månad som avgjorde hur året skulle bli.. ;o)

Februari:
Jaaa... i början på februari gick det väl så där. Hade svårt att få det stöd jag behövde på jobbet. Och det krävdes av mig att jag skulle åstadkomma under helt på egen hand. På hundfronten fortsatte det med valpar och grejjer. Vi parade Gaia uppe i kallaste norrland.
Jag fortsatte vara sjuk, vilket inte var nån riktig höjdare. Kallt och djävligt var det oxå.

Mars:
Så kom mars. Uppsagd och faktiskt en aning förödmjukad på jobbet. Men men, med huvudet hållet högt gick det bra ändå. Det sket sig med dom, men vad gör det om hundra år? *ler*
Vi åkte ner till Malmö på Svensk Vinnar utställning. Så kul! Hade med oss ett gäng pinschrar och Zingo. Bodde på hotell och grejjer! Debut med Zingo i ringen och det var skitkul! Jag knep åt mig CK med henne och blev placerad 4:a i juniorklassen. Resan ner blev värd sitt pris! Vi knep båda titlarna Svensk Vinnare, Nick och Secret knep dem. Och en kul grej... Rivendells var den enda uppfödare från sverige med egenuppfödda hundar som placerade sig top 5 på Svensk Vinnare 09. ALLA andra hundar var importer. Rätt najs va...!
Mars förflöt sen rätt smidigt... vad jag minns.

April:
Sista dagen på jobbet "firades" på dejt! Hihihi! Vi gick på Jeff Dunham i Kista och åkte sen på kryssning med Färjan. Great! Kom hem på fredagen... lite sliten med hade haft det riktigt trevligt. På lördagen den helgen var det Lilla Stockholm. Och jag ska faktiskt erkänna att just denna utställning var startskottet på ett sjukt häftigt år för Rivendells egenuppfödda hundar. OCH starten av ett riktigt roligt utställningsår för mig personligen.

Jag ställde Totte, vann med honom i öppen klass... knep hans sista cert och blev hans titel var klar! Such Rivendells Cúthalion! Och vad sjutton... vi drog till med BIR oxå! Sen till tikarna. Ställde Whilda, som blivit 2 år dagarna innan utställningen. Mjo... hon vann öppenklassen. Och blev 2:a bästa tik! Cert och CHAMPION! Jag visade fram dem till sista certen och deras championat! Kändes rätt najs! ;o)
Shysst april! Slängde iväg ansökningar till utbildningar...

Maj:
Österbybruk... Ställde Emir båda dagarna med cert, han blev Champion! *ler* Maj i övrigt flöt på. Jag gick och väntade på att få veta om Blessin hade tagit sig... om det skulle bli nå valpar. Mycket var hundrelaterat i våras... hände inte mycket som är värt att nämnas utöver just det tror jag...

Juni:
Åkte till Avesta, ställde Chili till sitt andra cert. Även Celma fick jag äran att ställa. Cert och BIM! Glada var vi när vi åkte hem! Sen kom Blessins valpar lagom till midsommar. Veckan efter åkte jag på rekreation till Gotland... VILKEN RESA! Herregud... jag bara njöt och hade det förträffligt i 11 dagar. Alla borde åka ensamma på semester! GRYMT! Stannade en bit in i juli på paradisön.

Juli:
Utställning i Visby. Jag ställde Chili till sitt sista Cert och CHAMPION! Härligt! Fic även äran att ställa Zorro, han knep certet med mig i linan! Kom hem i juli och var så sjukt nöjd med min semester. Tillbaka till verkligheten. Ställde Celma i Alfta, cert och Bim och CHAMPIONAT! Galet! Hem igen... vappsar och besked från en utbildning! Reservplats. Jaja... började planera för att jobba. MEN så fick jag besked, precis i slutet på Juli! Jag kom in! Herreguuuud... jag skulle plugga! GAHHHHH!

Augusti:
Leverans av valpar och uppbrott från Värmdö. Jag drog mitt hem till Oxelösund och skulle så börja en ny "karriär". Uppbrottet var tungt... jag hade ju haft Cathrine och hennes familj nära under så lång tid. Så klart var det roligt och förväntansfullt, men tungt att åka från allt. Det är ju inte första gången jag bryter upp och flyttar från. Så jag var rätt nere på samma gång som jag såg alla möjligheter framför mig. Jag höll nog rätt bra fasad där ett tag, men tvekade otroligt mycket på hela grejjen. JAG och denna stora utmaning.

Skolan startade... och jag var sååååå skeptisk. Kända att jag inte passade in alls... Nästan alla hade nån form av erfarenhet och vad sjutton gjorde JAG där.

September:
Skola, skola, skola... galet. September var den månad då jag sprang halvnaken på campingen... hade prestationsångest och tänkte på kyssar. Var på fest hos Cathrine och Jonas, vi var i Hässleholm på utställning och skolan rullade på.

Oktober:
Skola... och lite skola. Inte mer än skola egentligen. Jag fick veta att en vän hade gått bort. En otroligt fin tjej hade lämnat oss i sorg. Saknar henne var och varannan dag. Hon var en sån man minns. Alltid.

November:
Husvagnen såldes, jag flyttade in i lägeheten! Så najs! Men det var tunga dagar i november oxå. Mycket skolarbete och MÅNGA och stora utmaningar. Jag var trött och lite stressad över att hänga med i skolan.

December:
Ja, den är ju rätt färsk i minnet. Skola... *fniss* Tvekan på mig själv och sen lite gladare igen. Lite jul och en massa julmat. Jullov och nu snart ett nytt år lixom! Tråkigt avslut med det här med ekonomin. Men skit i det! Nu är det full fart mot nya utmaningar!

2010 NU KOMMER JAG!

ps... Hade tänkt att det skulle bli min krönika för i år det här... men nu vart jag inte så nöjd... så det kanske kommer en till sen... *fniss* Ds

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar