måndag 14 december 2009

*gäääääsp*

Vilken lång dag! Jag har kommit in i nån dålig dygnsrytm just nu, somnar sent och vaknar tidigt. Visserligen är det ju lite skolans fel. Har suttit mycket och jobbat med det till sent.

Iallafall... vaknade tidigt, la mig på sidan i sängen för aatt kolla klockan... *FRUST* rätt i plytet! Blessin satt vid sängen och väntade på frukost, tokhund! Precis när jag kollat klockan som just hade passerat 7.30 ringde telefonen.

- Hej, det är Sören på bilverkstan. Dina prylar har kommit så vi kan fixa din bil nu.

GREAT! Jag klädde på mig och tog hundarna med ut i bilen. Lämnade bilen och sen gick vi hem. Det bet i kinderna, men såååå skönt med en prommis hem! Efter 45 minuter promenad så var vi hemma, slog på datorn och satte mig med mitt arbete. Efter en stund vart jag hungrig. Frukost hade jag glömt! Så jag skulle göra lite knäcke-mackor, kollade på klockan... HERREGUD! Det var redan lunch!

Mätt och lite piggare (vilket kanske inte är så märkligt... man måste ju äta frukost ju!) var det bara att sätta sig igen. Framåt eftermiddagen ringde verkstan, bilen klar. Så vi prommade tillbaka och hämtade den.

Blev inte så dyrt som jag hade befarat... men ett litet hål i plånboken vart det ändå. Passade på att åka en sväng till affärn innan jag styrde hemåt, väl hemma var det bara att sätta sig igen. Nu är jag nästan klar. Måste sova lite så jag får ge mig för idag.

Det var en svår uppgift och jag har slitit mitt hår för den. Men nu har jag bara en sida kvar och sen är det "bara" att skriva ut den. Skrivaren på skolan är lagom precis (eller väldigt lite precis...) så vi får se hur det går med det där.

Helt nöjd är man ju aldrig, men utifrån mina förutsättningar känns det ok.

Såd du min julgran? Eller jul-en kanske mer rätt... fina enen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar