tisdag 8 december 2009

Tänkte på en sak...

Nu får du sluta läsa om du är känslig för fula ord. Bara så du vet!

Jo, jag har funderat på det här med ord, olika ord för samma sak. Det finns många ord som är väldigt intetsägande. Som t.ex.:
  • får
  • ost
  • äta
  • persienn
  • bada
Dessa ord är visserligen rätt korta allihopa... på så sätt blir dom lite tråkiga. "Får" till exempel, är ju rätt trist. Bagge och Tacka är ju mycket roligare på samma typ av företeelse. Eller hur!?

Andra ord är mer intressanta:
  • Nationalencyklopedin
  • Rationell
  • Löparbana
  • Vasaloppet
  • Permafrost
Dom sakerna är ju mer innehållsrika och säger så mycket mer.

Men dom fula då? De orden som vi satt på ting, som anses fula. Alltså orden, inte tingen. Fula ord.. inte ting... ni fattar va?

Se bara (och jag varnade dig i början av texten! Detta är ord som jag inte använder särskillt ofta själv, men det är intressant ändå att fundera över dem):
  • Knulla
  • Samlag
  • Penetrera
  • Kuk
  • Dolme
  • Skinnflöjt (VART kommer det ifrån???)
  • Fitta
  • Bäver
  • Grotta (detta är kanske inte så fult. Men samtidigt... vet inte om jag tycker att det är en grotta...)
Visst är det ofantligt fula ord! Ta knulla t.ex. det är ett ord som gör nåt fint till nåt fult på nåt sätt. Visst är det olika HUR man använder det och HUR man säger det. Men ordet i sig är rätt otäckt. Knulla. Tycker inte om ordet alls!

Samlag är ju vad det heter, men ordet är ju så medicinskt! "Älskling, jag vill ha samlag med dig." Inte så sexigt... eller har jag fel?

Penetrera, vilken fakta! Som att slå upp i nationalencyklopedin! Gillar inte heller!

Sexa, älska, nojsa, myyysa... nästan vad som helst är ju bättre än ovanstående. Tycker jag iallafall.

Kuk, dolme, skinnflöjt... otäckt! Orden alltså ;o) Jag gillar andra ord bättre... Nenis, killen, den långe (eller korte om man föredrar det... *ler*), Gunnar eller vad som helst. Nenis gillas bäst!

Fitta, bäver och grotta... Nej tack! Nitta, smula, skrållan, snäcka, mussla, mutt, mus... Kärt "barn" har många namn! Nitta gillas bäst i denna kategori!

Nenis och Nittan förenas i lite nojs! (ok... lite töntigt... men alternativet med fula ord är värre!)

Jag vet, lite muppigt inlägg... men jag ville bara säga det. Att fula ord finns i andra former och då är dom inte så fula längre. Nåt sånt...

1 kommentar:

  1. Myser gör jag lika bra med hundarna som med sambon. Usch och fy för att använda det som synonym till sex!

    SvaraRadera