måndag 15 augusti 2011

Telefon - av

Jag stängde av ljudet på telefonen en stund under dagen idag. Regnet fullkomligt ÖSTE ner och jag slog på en film. Dte var skönt att inte behöva fundera på nånting ett tag. Det har varit lite en funderardag idag. Lite så där, ja ni vet som man har ibland.

Nästa gång jag fyller år fyller jag 36. ja herregud vad tiden går... för nåra år sen fyllde jag 30 och trodde verkligen att livet var på väg att reda ut sig :) Idag vet jag att det kanske inte riktigt var fallet. Men allt händer ju av en anledning sägs det ju. Har suttit och läst om det här med Danmark och insemination idag. Ni som brukar läsa här kanske minns att jag inte är främmande till att åka till Danmark och låta inseminera mig. Göra hela barn-grejen på egen hand. Iallafall så läste jag en del idag... det finns så mycket att tänka på. Och det känns stort att ha börjat planera för det.

Allra helst ser jag ju att jag träffar någon som kan tänka sig att vara pappa till mitt barn. Och givetvis... som jag vill ha som pappa. Men det känns tufft... för tiden rinner bara iväg. Det kanske inte är meningen att jag ska bli mamma? Så kan det väl vara och då är det väl så. Det var nån som sa en gång i världen: Då får du väl skaffa dig en hundvalp...

När dessa ord uttalades kändes det ganska hopplöst. Jag gav mig inte och idag tror jag på det igen, att jag kanske en gång kan få bli mamma. Men det visar väl sig om orden var sanning när jag fick dem kastade i ansiktet... Jag kanske får foga mig i det i så fall. Sen är det ju så att livet hänger inte på det, men jag kan verkligen förstå de som säger att det är en riktig gåva att få en liten...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar