tisdag 30 augusti 2011

Inte alls roligt...

Ni vet att man har "såna där" dagar ibland? Idag är en sån dag. Vi åkte hem mitt på dagen från Stockholm, sovit dåligt mer eller mindre hela resan. Lite nerver, lite dålig säng, lite för varmt... ja lite av varje som gjorde sömnen lidande när vi var på ön.

Sen var det förseningar med båten hem... kom sent till Stockholm... sov kasst. Ja, jag vaknade ganska mör i kroppen och trött. Väldigt trött. Sen tror jag att jag trivs väldigt bra där på ön. Det är vemodigt att åka därifrån. Satt länge igår på båten och undrade om jag inte skulle försöka få ett jobb där och ta chansen att flytta dit. Jag har ingen familj mer än mina syskon och föräldrar. Och vi bor redan en bit ifrån varann... så att flytta dit kanske inte skulle göra så stor skillnad? Och om jag nånsin skaffar mig egen familj... ja, dom kan väl lika gärna finnas på ön?

Jag vet inte... men det kanske känns bättre när jag börjar jobba och får lite mer vardag här hemma i Borlänge. Men idag är ingen bra dag alls... Känner mig låg och inte alls glad. (Mamma var inte orolig, det går över! Det är "en sån dag" bara *kram*)

Imorgon ska jag klippa mig, hoppas att det känns bättre då. Har till och med bestämt mig för att inte anmäla Lava till utställning förrän det känns roligt med utställning igen. Jag har tappat lite gnistan för det och det måste vara roligt för att man ska lägga alla dessa pengar och all tid på det.

Jag kommer tillbaka, men just nu känns det mest som att jag vill fokusera på nya jobbet och komma på hur jag ska vara Kattis på allra bästa sätt.

Kram till er alla *kraaam*

1 kommentar:

  1. Tur att skickar en hälsning till mig *kram*
    Som sagt ta det lugnt, fokusera på jobbet och ditt nya liv som kommer när du får egen lya sen.
    Och Gotland är bara 3 tim bort med båt från både Nynäshamn och Oskarshamn! Det tog 5 tim att köra till Borlänge!!
    Kanske jobbet i B blir jättetoppen så att du inte vill flytta, annars får du undersöka möjligheterna till jobb någon annan stans. I morgon är en annan dag.
    Puss och kram
    Mamsen

    SvaraRadera