tisdag 16 augusti 2011

Om jag vore vuxen

Då skulle jag klaga på vädret oavsett vad som utspelade sig utanför mitt fönster.
Då skulle jag prata om vädret i de mest pinsamma situationer.
Då skulle vädret vara den första kontrollpunkten för en lyckad semester.
Då skulle väderhallåorna verkligen göra min vardag till en pest.
Då skulle det vara en stoooor katastrof om det regnade när jag tvättade bilen.
Då skulle jag ha som mest frekventa uppdatering på FB: Och idag regnar det... Igen!
Då skulle jag gnälla om det var för soligt, då torkar ju tomatplantan ut.

Om jag vore vuxen skulle jag dricka kaffe och ha testat att röka åtminstone EN gång i livet.
Om jag vore vuxen skulle jag pimpla vin på fredagar bara för att det är gott.
Om jag vore vuxen skulle jag kolla nyheterna och sen diskutera världsekonomin med en vänninna.
Om jag vore vuxen skulle jag inte köpa disktrasor för att ställa i en låda i bokhyllan.

Jag gillar att vara lite barn ibland! Det är så himla trevligt att inte vara helt vuxen :-)
Published with Blogger-droid v1.6.8

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar