tisdag 2 augusti 2011

Lärdomar

Igår fick jag en komplimang av en person som jag inte väntat mig att jag skulle få det av. Det var kanske inte egentligen en komplimang... men ett erkännande. Jag vill inte gå in på riktigt vad det var, men orden gjorde mig glad. Några ord som uppriktigt sagt var som att strippa mig naken. Inte rent praktiskt, utan psykiskt :)

Jag blev ställd och samtidigt kände jag återigen, det finns hopp för mänskligheten. Det finns så många missförstånd och förutfattade meningar i världen. Om jag lyckas påverka en enda person till att ändra sin uppfattning eller se ett missförstånd så har jag lyckats. Tänk om vi alla tog det som uppgift.

Har ni sett filmen "Skicka vidare". Det är en ruskigt bra tanke. En pojke gör som projekt att göra något fint/bra för tre personer, som gentjänst vill han att dessa tre skall göra tre personer samma tjänst. Inte samma... men göra nåt bra eller fint, hjälpa personen i fråga. Som ett pyramidspel med den enda vinsten att man ger tillbaka en god gärning till världen.

Läs om filmen, eller se den, det är tänkvärt. Om vi alla erkände misstag och försökte förstå oss på varann utan fördomar, då skulle världen säkert vara lite lite bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar