tisdag 9 augusti 2011

Lite sliten

Ja, idag känner jag mig sliten. Varit så där med sömnen ett tag och jag har ju gått upp tidigt varje dag (nästan) som Jenny jobbat. Hundarna har gjort mig sällskap och vi har gått mycket. I princip en mil varje vardagsmorgon och ibland på helgen. Idag kändes det lite skumt i ett knä... det knäppte och kändes trött. Tror att vi kanske får tagga ner lite. Inte lägga av, för det går inte. Men kanske lägga in den där vilodagen jag hade från början. Men när det börjar kännas bra och man ser resultat så blir man ju sporrad.

Idag var dessutom Blessin trött. Hon såg lite låg ut och stumpen var inte på topp som den brukar. Hon var lite hängig igår, kräktes och så där... så hon var nog inte heller helt på G idag. Hon hade ätit gräs och då kräks hon alltid. Men iallafall så fick hon ju inte i sig det hon skulle igår. Man glömmer lätt dessutom att hon fyller 8 i år så hon börjar bli gammal. Så för bådas skull blir det en kortare prommis imorgon bitti. Vi kanske till och med lyxar till det med att sova ut lite. Ska vi ändå inte gå så långt så tar det kortare tid plus att det inte hinner bli så himla varmt.

Har en stödgrej för knän nånstans. Kanske skulle leta fram den. Ryggen är sliten oxå. Får stretcha ganska frekvent även då jag inte gått långt. Men jag blir starkare! Det går fortare för varje vecka :) Känns bra.

Jag kommer ju bara kunna fortsätta med dessa promenader fram tills att jobbet börjar. Sen får jag trappa ner och ta kortare på kvällarna. Men tanken är då att jag ska kunna jogga igen. Men då får ju inte knät vara paj! Så lagom är väl bäst sägs det :) När jobbet börjar får jag göra nya rutiner. Men fram tills dess blir det detta upplägg. Gå på morgonen och hålla högt tempo. Hundarna blir ganska nöjda av det med.

Sen när jag börjar jobba så får Jenny ta över mina morgonprommisar... *fniss*... hon fasar lite över att hundarna kanske kommer vara en pain in the as då! Haha... att jag förstört dem! Aldrig sovmorgon och gå så fötterna blöder :)

Nu ta tag i resten av dagen! Fixa matlåda, bädda och duscha. *vinkar*

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar