torsdag 11 augusti 2011

Idag håller dom käften minsann

Igår var hundarna väldigt dryga. Dom tror att jag inte fattar när dom sitter och snackar skit och blänger på mig. Skillnaden är att jag låtsas som om jag inte fattar. Jag hör deras ord, hela tiden. Men det rinner av mig. Dom får inte alltid vad dom vill :D

Idag var det upp som vanligt igen. Igår blev det lite sovmorgon och sen bara kort prommis. Det regnade hela dagen igår så det var perfekt dag att ta lite vila. Och jag behövde det. Sömnen och lite vila för kroppen gjorde susen. Kände mig mycket piggare på en gång. Så idag var det långis som vanligt. Men vi gick faktiskt "bara" 8 km och hade inte lika högt tempo som vanligt. Jag känner av mitt knä... det knäpper och är lite molande i det. Men jag ska leta reda på knäskyddet, det är ju här nånstans.

Så när vi kom in hörde jag dem igen... hundarna:

Blessin: Vad sa ni nu då.... era glin?
Dora: Jaaa....*stånk, suck och stön* det här är livet...
Celma: Mmmmm... underbart.
Blessin: Nu är ni inte så jävla kaxiga längre va?
Dora: Tyyyst... jag ska sova...
Celma: Scchhhh... sova nu...
Blessin: Min matte rockar... zzzzz...
Dora: Jaaa.... hon rockar.
Celma: Rockar... I tell you... zzzzz

Ridå.


1 kommentar: