söndag 7 augusti 2011

Så var det söndag igen :)

Vaknade vid halv nio i morse, låg och funderade lite innan jag gick upp. Hundarna fick frukost (vilket senare visade sig att Jenny redan gett dem! Dom fulingarna lurade mig!) och så gick jag upp igen, la mig i sängen och funderade lite till. Men sen kollade jag ut genom springan mellan gardinen och väggen... det såg ut att vara lagom väder för en långis!

Japp, så det var bara att klä på sig och ge sig ut. Jag tog bara Blessin med mig idag, det var ett tag sen vi var bara hon och jag. Så det var lite mysigt :) Vi tog vägen fram och tillbaka till Torsång. Tempot var bra! Det blev en riktigt bra prommis ur motionssynpunkt. Lyckade bättra på tiden per kilometer med ca 10 sek. Låter inte som så mycket kanske, men nästa steg är att småjogga. Det är jag nog lite för tung för än så länge, men så småningom ska jag jogga den där svängen. Det är ganska exakt 10 km. Så det blir ett bra mål.

Regnet kom när jag var nästan hemma. Hann inte bli så blöt, men det var tur att jag inte hade så långt kvar! 

En sväng vid datorn på förmiddagen och nu har jag duschat och sitter här igen. Det är konstigt hur datorn blir som ett beroende. Men det blir det. Snart ska jag iallafall äta lite lunch. Jenny har åkt till sina föräldrar en sväng och kommer nog ganska sent hem. Eller sent och sent... men hon äter middag där. En film tänkte vi försöka hinna med innan läggdags. Får se vad det blir.

Imorgon är första dagen på sista veckan på jobbet. Känns lite konstigt, nu har jag ju precis fått in snitsen. Men samtidigt ska det bli skönt med lite ledigt innan nya jobbet. Lite Gotland, lite ledigt, lite hundmys... ja det ska bli mysigt.

Eftermiddagen kommer bli mycket Spotify och lite plockande. Men mest ska jag nog bara vara, det behövs det med ibland.

2 kommentarer:

  1. Bra jobbat, du har en sån häftig träningsmoral. Oavsett väder så är det milen...

    Och snart kommer du kunna svischa förbi galna gubbar i VW och göra stordåd på 10 km! Lycka till!

    SvaraRadera
  2. Spanks! "En gör så gott en kan"

    SvaraRadera