onsdag 17 augusti 2011

Det är lätt!

Gårdagens feelgood-dag satte spår i mig känner jag! Det är bra med feelgood-dagar, man behöver dem. Tänkte fortsätta idag... det var trevligt att sitta med hundarna och mysa i soffan en stund. Vi gav oss ut på morgonprommisen strax efter att Jenny åkt till jobbet. Det såg ut som att det skulle börja hällregna... KOLSVART på himlen. Men allteftersom vi gick så sprack det upp.

Vi gick svängen till Torsång och tillbaka. Hundarna är så glada när vi går, dom är så lyhörda och duktiga <3

Väl hemma så röjer dom en liten stund och sen somnar dom som små barn i varsin bädd eller i soffan. Jag får dock vara snabb att bädda sängen när jag kommer in, annars hittar jag Celma där. För mig är det ok att dom ligger ovanpå överkastet, men inte i sängen. Speciellt inte direkt efter promenaden. Ibland tar jag upp Blessin på morgonen så hon får ligga i sängen, men det är ytterst sällan. Då har grus och skit förhoppningsvis fallit av under natten. Och är det nybäddat med rena lakan får ingen (hund) komma upp i sängen om den inte är bäddad...!

Av nån anledning så känns livet liiiiite lättare just nu. Det känns lite som att det faller på plats och det är lätt att känna sig glad för det man har. Klart att det finns saker som det är stora funderingar kring... men eftersom jag inte kan göra nåt åt dem just för tillfället, så väljer jag att inte lägga så mycket energi på det. Det är bara vissa dagar som det känns trist. Det allra flesta dagarna känner jag mig lyckligt lottad :)



 

Må bra-låt :) Shejka loss bara!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar