lördag 6 augusti 2011

Lördag på altanen!

Hej hej hej! Jag sitter på altanen idag. Har haft SKÖN sovmorgon! Välförtjänt tycker jag. Sovit lite för lite i veckan, legat på nätterna och funderat. Det känns som om jag har flyt just nu. Sommarjobbet funkar hur bra som helst. Dagarna flyter, jag går massor och känner att det börjar hända grejer på kroppen tack vare det. Snart är det lite semester inplanerat och sen drar nya jobbet igång.

Jag känner mig lätt i sinnet och det känns som om det lixom rullar :)

Idag ska jag beta av lite saker som jag behöver göra, det ska bli skönt. Förbereda lite oxå så jag har en del klart i förväg. Blev redaktör för Notisbladet för ett litet tag sen så jag ska sätta ihop det numret som kommer nästa gång. Eller göra det halvklart, en del som ska in får jag sent. Men det är skönt att förbereda lite.

Men funderingarna då, ja det är kring livet i stort. Låter djupt. Men så är det inte riktigt :) Utan mest att jag är glad att jag är jag och att det har mynnat ut så bra med jobb och allt. Det har varit många sömnlösa nätter för just tankarna kring vad det ska "bli av mig". Nu vet jag lite mer och jag tror det blir nåt riktigt bra av mig ;)

Så klart... jag saknar en man att dela livet med, kanske få ynnesten att föda ett barn... Det är en stor önskan hos mig. Mannen, ja honom kan jag ju mest hoppas på. Att han dyker upp. Eller att jag hittar honom. Men barn, det kan jag faktiskt ta tag i på egen hand. Så vi får se vad framtiden serverar. Nu ska jag fokusera på nya jobbet ett tag framöver, så får vi se hur det går med resterande sen. Vem vet, han med stort H kanske lurar i kulisserna och bara tar sin plats på scenen snart :)

Det finns inget facit för livet, inte för någon. Det är nog bra. Men ibland skulle man gärna tjuvkika lite på det och få en hint om vad som väntar en. Jag tror att denna höst och vinter kommer medföra en massa nya upplevelser för mig, jag ser fram emot det. Det ska bli skönt att skapa sig en egen vardag, så som de flesta andra har.

En varm lördagskram till er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar