onsdag 10 augusti 2011

Någonting fattas mig

Dialog idag i köket:

Dora: Din matte suger.
Celma: Jag håller med.
Blessin: Vaddå menar ni?
Dora: Ja, hon suger.
Blessin: Jag gillar henne... det är lixom hon som är min matte.
Celma: Ja, vi vet det.
Dora: Men hon suger.
Blessin: Vad har hon nu gjort?
Dora: Hon är en jävla slöhög.
Celma: Det är vad hon är! Slöhög!
Blessin: Vaddå?
Celma: SLÖHÖG! SLÖHÖG! SLÖHÖG!
Dora: Hon sov vääääldigt länge idag oxå. Sjusovare och slöhög.
Blessin: Ni är inte lite oartiga nu... jag är faktiskt er mamma!
Celma: SLÖHÖG! SLÖH...
Blessin: NOG!
Dora: Men hon har ju gått med oss varje morgon i över en månad, varje dag när vår matte går till jobbet så har hon gått en lång promenad och matat oss med godis.
Blessin: Ja! Och?
Celma: Idag.... not so much!
Blessin: Men hon sa ju igår att hon inte skulle gå långt idag.
Dora: Ja, men som att vi bryr oss eller?
Celma: Mamma vet du inte att hundar inte har så bra minne på vissa saker?
Blessin: Jag minns allt som har med mat eller godis att göra, prata för dig själv du.
Dora: Iallafall. Hon ger oss ju inget godis heller. Hon är ju trög.
Blessin: Det kan jag hålla med om. Ibland får man sitta så här väldigt länge för att hon ska fatta.
Celma: Trög, I tell you!

Ridå.


1 kommentar: