lördag 20 augusti 2011

Igår

Fredagar = oftast sliten som sjutton... Det var lika igår. Kändes trött i kroppen efter veckan som gått och det är på tok för lite sömn. Jenny har haft sena kvällar och jag kan inte heller komma till ro. Så det var en trött Kattis som gav sig ut på morgon prommis... Jag hade dessutom en muskel i låret som gjorde riktigt ont. Tror det var att jag sträckt mig lite i sömnen eller nåt, för det släppte under dagen.

Men sliten kände jag mig. Så det vart inte många knop igår. På eftermiddagen ringde dock telefonen och jag fick bråttom att komma i kläder. Det var Claes som ringde och sa att han var i Falun. Han hade hundarna med sig och frågade om vi skulle ta en prommis ihop innan han drog vidare. Jo men visst! Alltid trevligt med sällskap. På med kläder illa kvickt.

Vi tog en prommis runt golfbanan och sen satt vi i köket och pratade en stund. Jenny kom hem och stressade runt. Hon skulle iväg igen på kvällen och hade bråttom. Sen när hon åkte så tog Claes sin lilla bil och drog vidare till Örebro tror jag. Kvällen vart lugn, satt och jobbade lite och sen försökte jag rasta hundarna i skyfallet... jag var inte poppis då inte. Somnade gott igår... sov dock så där. Hundarna var säkert inte helt tillfreds med att vi inte varit på nån ordenlig kvällis så dom vaknade tidigt... som fan. Kl 5.30 nånting tyckte Dora att det var dags att gå upp. Så dom fick frukost och sen tog vi en kissis. Inte ville dom gå i regnet heller... ICKE.

Men jag gick och la mig och kunde faktiskt somna om och sov till efter 10. SÅ SKÖNT! Då var det dock ett måste att dom kom ut. Så jag sket i att dom tyckte det regnade... vi gick ändå. Och till slut så gjorde dom det dom skulle och vi kunde vända hem.

Idag ska jag på bröllop! Så snart måste jag fixa till mig :) Kanske finns nån snygging där som jag kan spana på ju!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar