onsdag 26 november 2008

Riskakor och pepsi...

... det är gött det!

Sara - jag skickar ett mess till dig imorgon om vem det var! Känns inte nå vidare att lägga ut namn här. Men det finns en ledtråd på FB... *ler*

Jag ska ärligt erkänna att denna vecka är en vecka som jag är OMOTIVERAD... joooo det är så ibland. Det har varit rörigt på jobbet och innan det en rörig helg... så jag har lagat typ INGEN mat alls... bara ätit ute och sen på kvällen tagit vad som finns... typ färdigrätter. Inte vidare kulinariskt... men mat.

Idag när jag kom hem från jobbet var det bara att ta dunkarna och åka till tapp-stället.... Nej, inte spritdunkar! Vattendunkar... *suck* Bara för att jag skrev om min longdrink igår... så betyder ju inte det att jag är alkis... ju!

Iallafall... jag fyllde vatten och åkte hem med det, fyllde i husvagnen. Skottade lite runt om, så jag kan ta mig fram. Sen gick jag in och storstädade... *fniss* tog typ... en halvtimme! Bra va?? Det finns fördelar med att bo i husvagn... Att dammsuga och torka golv = 15 minuter... dammtorka = 5 minuter... Plocka undan i "köket" = 5 minuter... De resterande 5 plockade jag lite grjjer som hundarna farit runt med när dom var ensamma idag.

Skaffa husvagn = compact living (allt har sin plats... vilket passar mig UTMÄRKT) och lättstädat!

Denna vecka har hundarna sluppit att vara med på jobbet... Jag har rastat dem och sen lämnat dem i vagnen. Cathrine går sen ner och hämtar dem när hon varit med sina på prommis. Funkar mycket bra! (Hoppas bara att Cathrine tycker samma... att det funkar...)

Dom sköter sig utmärkt! Dom kan till och med låsa dörren själva! Jag lämnar husvagnen olåst... så Cathrine kan hämta dem utan nyckel... Det tyckte jag var urbra! Tills idag... då ringer Cathrine lite i panik och undrar om jag låst... Nej, den måste ha fryst... Tills vi kom underfund med att hundskrakarna har hoppat mot vredet... och lyckats låsa sig inne...! Vi möttes i stan och hon fick min nyckel... så det löste sig ju... men ändå...! Hundskrällen! Så från och med idag är husvagnen låst alltid och Cathrine har en egen nyckel, det är nog bäst det!

Sen tror jag att jag ska införa telefontid! Alltså tid på kvällen när jag tillåts att prata i telefon och tid då jag inte tillåts... Idag tror jag att jag pratade nästan ända från det jag slutade kl 16.30 fram till 21.20... Inte bra för huvudet! Kanske tala in ett sånt här meddelande:

"Hej du har kommit till Kattis, jag kan inte prata med dig just nu... ring nån annan dag... eller håll dig till min telefontid som infaller kl 18.00-19.00 måndag till torsdag... fredag får du ringa efter 14.30 och hur länge du vill. Tänk dock på att Idol går kl 20.00... Lördagar är du välkommen att ringa från 9.00 och hela dagen, Stjärnor på is börjar kl 20.00 så då får du låta bli att slå mitt nummer. OM du är en man i lagom ålder, med lite kul att säga... får du ringa när som helst! Välkommen åter!"

Funkis?? Inte det... nehe... ja ja... jag får väl fila på tiderna då... *ler*

Nu ska jag gå och svaja... sova menar jag! Ny dag i slaveri imorgon... MEN det är kul att få lönebeskedet efter man slavat... Firmafest på fredag! DÅ blir det hadirajjan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar