lördag 1 november 2008

Sååå nöjd med dagen!

Ja det är jag! Se bara:

  • Långis med hundarna, TVÅ gånger
  • Tränat
  • Duschat
  • Varit på Ikea (måååste bara berätta, se nedan...)
  • Ätit sushi till lunch
  • Köpt ananas och PepsiMax
  • Tvättat
  • Diskat
  • Fyllt vatten
  • Bäddat rent
  • Pantat flaskor
  • Ätit bulgur och Thaistroganoff till middag
  • Städat
  • Satt lås på husvagnen... nu kan ingen dra iväg mig när jag sover.

Ser du? Så bra dag!

Tänkte träna med min mörke vän Alejandro (Rikard) idag... men jag ville träna på morgonen så jag drog ju iväg då istället. Fick träffa en Marilyn, helt ok. Sen var det dusch och kläder på. Drog iväg till Ikea och skulle BARA ha en bäddmadrass... Det blev lite till... Mirka coachade mig runt hyllorna och det är heeeelt och hållet hennes fel att jag shoppade mer!

Jag behövde verkligen en madrass... den madrass som finns i min säng är en sån där tunn sladdrig sak... och jag vispar runt i sängen rätt mycket när jag sover... så lakanen ligger i korvar i sängen... madrassen rullar sig och det är HOPPLÖST att bädda! Men nu så! Nu har jag en madrass. Ska bli intressant att se hur jag sover nu inatt!

Jag behövde oxå, fast kanske inte lika mycket som en madrass... Fyra små glaslyktor (gillar inte att ha tända ljus i husvagnen utan att dom lixom har en liten skyddad lykta att vara i...), 5 små kort att ha som tavlor på en hylla (för tavlor behöver man faktiskt i en husvagn... oxå!), ett paket stearinljus (om jag ska bjuda nån på middag... MÅSTE jag ha långa ljus till mina mässingsljusstakar...), ett gjutjärnsfat (att ha nästa pryl på...), ett blockljus med doft av apelsin med nejlikor i (doftljus... från julhyllan... jag tog BARA det, jag lovar! Jag tog inget julpynt!) och en liten grön växt med kruka (det blir så mycket trevligare med växter! Men jag får nöja mig med en...).

Och när jag stod i kassan... hade jag ju Mirka i telefon, headsetet var inkopplat och jag pratade på... Kassören tittade lite undrande på mig när jag förklarade för Mirka (vilket han inte fattade... han trodde nog att jag pratade med mina demoner eller nåt) att trots att det stod "magnetremsan till vänster" på kortläsaren... så drog jag gång på gång med remsan åt höger! Tur att man kan läsa instruktioner... tekniker som jag är... Kassören log lite snett och shasade mig vidare till andra sidan kassan där mina pryttlar låg...

Där står det en dam... som oxå tror att jag är hemsökt eller nåt... Jag berättar för Mirka vad jag köpt medans jag lägger ner det i påsen: "fyra ljuslyktor, fem kort, långa ljus... osv osv... tittar upp och damen står och gapar... hon ser ju inte att jag har headsetet i... och ler lite osäkert... Jag pratar vidare och ser väl lagom normal ut! Går och flinar och pratar... *fniss*

Sen på vägen ut så fnissade jag lite åt damen... och en barnfamilj går framför mig... barnet sitter ju bak och fram i vagnen... barnet tittar... och tittar... och jag fnittrar och pratar med Mirka om hur jag måste bli totalt dumförklarad i Barkarby efter detta...

Ute på parkeringen låter min vagn så mycket... Mirka kan ju inte höra vad jag säger nästan... så när vagnen är avplockad så tar jag sats och hoppar upp på den medans jag åker till stället där man lämnar vagnen... Var jag inte idiot-förklarad innan så var jag nog det nu... 32 år och leker med kundvagnen...!

Sen drog jag iväg och åt sushi! Mums!

Väl hemma så har jag gjort en massa måsten... men jag är ju nöjd med dagen! Madrassen ligger så fiiiint i sängen och väntar på mig! (Oj... det där lät det... men jag menar verkligen MADRASSEN... det är inget kodord för nåt annat... och för den delen så tror jag inte att "såna" madrasser går att köpa på Ikea...? Eller????)

Nu väntar jag på Stjärnor på is! Kuligt! Man får ju underhålla sig! Det blir popcorn till tv:n... MUMS! Min största last! Men det fick plats i budjeten idag, inom ramen för min kaloriplanering, gott och väl, och då har jag inte räknat att jag tränat och allt det... (Man kan tjäna ihop motionskalorier om man vill äta nåt speciellt... men jag kör inte med det, känns som om man lurar sig själv då.) men snart så... *klappar händerna* MUMSELIMUMS!

Har fått/köpt en våg nu... har inte riktigt vägt in mig nu när jag körde igång... men nu har jag en våg... Såååå på måndag blir det invägning... Känns bra... på ett sätt. Det har varit skönt att inte ha nån våg... då har man lixom inte lockats att väga sig varje dag! Men samtidigt är det skönt att få pepp när det går bra. Så på måndag ska det bli pepp! (undrar om man kan muta en personvåg...? Jag har gett den en egen hylla... så den har en bra där den står... men vi får väl se om det är tillräckligt...)

Nu ska jag poppa! Ahhhhhhhhh!

2 kommentarer:

  1. Du är duktig du! Önskar att jag också hade tid att träna... Har totalt godsaksförbud fram till jul nu. So far so good, men fy vad trist det är :(. Men lite popcorn kan man kanske unna sig ändå... Ha en trevlig kväll! Kram Sara

    SvaraRadera
  2. Tur att jag ine övertrasserade din budget i alla fall. Då hade det inte blivit några popcorn ;)

    kramiz

    SvaraRadera