onsdag 12 november 2008

Matlåda! Och ett och annat annat...

Scrolla ner till inlägget om matlådan... Men gör det då! Jo! Gör det! Fuska inte..... SCROLLA!


Så såg min matlåda ut idag! (jag tror ändå att du fuskade! *lipar*) Lika gott idag!

Idag var en bra dag på jobbet igen, dagen gick fort och innehäl en del intressanta inslag... Jag undvek dock att gå på muggen idag... vill verkligen inte veta hur många som inte tvättar händerna efter sina toa besök...

Var på ett jobb på Systembolaget på en av stadens torg... En sak som är rätt kul när man kommer som tjej i arbetskläder... det är att folk stirrar! Eller dte är ju inte dte som är kul... men det jag ska skriva om nu är kul... tycker jag iallafall... Så. Jo, dom stirrar ju... och sen vet dom ju att det lixom är lite oartigt att stirra... så dom tittar ju bort när jag kollar tillbaka. Och sen kollar dom när dom inte tror att man ser! Och som idag, jag behövde lite hjälp med en grej, min stege var lite kort (sen är ju jag själv lite kort oxå...). Så jag frågade en kille som var lång... han hjälpte mig givetvis och sen fick han ju höra av sina kollegor... Men jag var nöjd! Sen behövde jag en klammer för att fästa ett rör... och frågade snällt om elektrikern hade... Han gick och kollade, nej det fanns ingen i hans låda... Så han gick runt och frågade de andra... ingen hade just en sån. Okej, sa jag, jag får lösa det på nåt annat sätt... Efter en stund kom han med en hel ask sånna klammer! Tack! sa jag, hade du gömt dem i bakfickan? Nej... han tvekade lite och sänkte rösten... Jag åkte iväg och köpte en låda... skulle ändå köpa en annan grej... SÄKERT tänkte jag... men jag slapp ju fixa en själv... fick ju en hel ask! *fniss*

Det är bra att vara kvinna ibland i ett mansdominerat yrke...! Hos en grossist idag, samma sak... Jag kom till kassan och skulle skriva på ordern... hade glömt legget och sa att jag skulle ut till bilen och hämta det, "Nej nej, jag känner igen dig! Jag vet att du är en bra tjej...!" Ehhhh... tack... eller nåt! Det står en stor skylt vid utgången att man måste visa leg. Men inte om man heter Kattis och har varit borta ur branschen i 1,5 år... och har jobbat 5 dagar nu! Rent teoretiskt... jag har ett antal uppsättningar med kläder, så jag skulle alltså kunna gå in och handla där och bara le lite... Lite kuligt! Eller jag vet inte om det är så kul egentligen... men lite lustigt.

Sen var det lite tragiskt oxå... när jag var på Systemet... klockan blev 10 och det öppnade butiken... in kom ett antal stackars människor på gränsen till hysteri... Dom köpte ett par öl var och gick sen ut på byn... När jag sen åkte på eftermiddagen... kom dom tillbaka för att införskaffa ett par öl till inför kvällen... det är lite tragiskt att se...

Nu hemma... ja det kanske är rätt tydligt eftersom jag sitter vid datorn... men imorgon är det en ny dag! Känns riktigt bra med nya jobbet! Nu ut med hundarna.... Tja!

1 kommentar:

  1. jo tack, jag känner igen de där med blickarna man får som tjej på ett mans dominerat arbete... Jobbade åt pappa som betongborrare en sommar, de roliga där var att på samma plats jag jobbade var det några killar som jobbade med att klippa gräs och rensa rabatter :P

    kraam

    SvaraRadera