torsdag 13 november 2008

Hello, where do you have the sodastreamers?

Igår skrev jag om hur det kan vara att gå i arbetskläder... på det positiva sättet... Idag mina vänner, ska jag berätta hur det kan vara... negativt... att gå i arbetskläder...

Mina arbetskläder är svarta, med stora loggor på benet, fickan på byxorna, bak på tröjan och fram på tröjan... Det står "SafeTeam". Igår på Elgiganten var det en man som gick efter mig länge länge... Hello? Hello? sa han... Jag reagerade ju inte eftersom jag inte kände honom eller tyckte att han borde vilja mig nåt... Han tog tag i mig och sa "Hello, mister!"

Mister??? Jag har långt mörkt hår, bröst och bred rumpa... BORDE kanske vara en kvinna??? Hoppas ju dessutom att jag är kvinnlig i mitt utseende... tycker ju det själv... alltså i ansiktet! Jag kan ju köpa att det inte är så kvinnligt att gå i arbetskläder...!

"Hello, Mister!" Jag vänder mig om... "Where do you have the sodastreamers??" *suck* Jag ville bara säga: "How the f-ck should I know!" Men det gjorde jag inte... jag suckade och sa "I do not work here!" Han såg lite förvirrad ut och sa: "oh... sorry, mister..." MISTER! *grrr*

På Ica Maxi... "Du, har ni färsk ananas???" Vet inte, du får kolla i fruktdisken... det står nog inte här i mjölkkylen iallafall... "Jag jobbar inte här... men kolla i fruktdisken..." svarade jag... "OJ, förlåt!"

Och idag, var på Jula... Gick runt och letade efter en grej... "ursäkta!" En kvinna tar mig i axeln... "Var finns skruvar och sånt?".... Jag tog upp en skruv ur fickan och gav till henne... "Har du tappat din eller???"
Neeeeeee! Det sa inte jag! "Jag jobbar inte här..." Hon blev sur och gick... surpuppan...

Men jag undrar... på Elgiganten har dom väl grå/blå kläder?? Och på Ica har dom väl röda kläder och även på Jula har dom väl röda kläder?? Eller??

Och oftast står det väl företagets namn på kläderna...? Jag menar... varför ikläda sina anställda med SafeTeams kläder??? Verkar mycket korkat kan jag tycka!

En gång på Ikea, det var för länge sen... Så var jag ute på tag-själv-lagret... minns inte vad det var jag letade efter... men jag gick väl lite och kollade på hyllorna... Så kommer det en kostymnisse: "Du! Hörrö... kan du ta ner den där madrassen åt mig??!" Jag bara tittade på honom och log lite så där fåningt som man gör när man verkligen inte fattar vad som händer... "Jag har lite bråttom..." säger han... "Jaha?" Jag skakar lite på huvudet och går lite försiktigt bortåt gången. "DU! Jag har bråttom! Kan du ta ner den där??" säger han och pekar upp på en hylla... Den gången fann jag mig faktiskt... jag svarade: "Jag måste hämta en stege bara..." så gick jag! *fniss* Sen i kassan när jag skulle betala står hanmed sin madrass längre bak i en annan kassa... Han ser mig och blir först sur, det ser man... sen inser han nog att jag inte jobbade där... och blev lite generad! Röd som en kräfta! Rätt åt han! *lipar*

Det var roligt!

Vattenkastanjer är gott! Jag har inte tyckt det förut... har petat bort dom om jag lagat nåt med grönsaksblandningar med såna i... Dom har så otäck konsistens... Knasprar så otäckt!

Sen fick jag för mig att jag skulle lära mig att äta det... så jag började äta dem vid sidan av... inte med den andra maten, jag petade bort dem och åt dem sist... Mums! Jag bestämde mig för att det skulle vara gott och det var det ju! Det knasprar ju så läckert i munnen ju! Så nu blev det kyckling, paprika, vattenkastanjer och grön currysås med ris till middag. Gott! Men starkt vart det... köpte en kryddmix... Santa Maria... HOT! Gott, men hot!

Ska ut med de lurviga snart (hundarna alltså... inte benen... eller dom ska ju med dom med... men, ja du fattar!)... vi ska ta en långis... Sen kanske jag ska tömma toan och diska... mmmm det tror jag att jag ska. Imorgon är det fredag! Fredag fredag fredag!

Appropå Läkerol, "make people talk" säger ju reklamen... Hmmm... jag undrar det jag... smäll i dig en hel ask Läkerol och du får sitta på muggen! Så är det! Det står med liiiiiiten text: kan ha en laxerande effekt." NÄHE! Det menar du inte!

2 kommentarer:

  1. Ha ha ha... Jag tror faktiskt att det är himla roligt att vara Kattis ibland (låt mig tro det iaf)! Du skriver så himla bra och träffande! "Ska bara hämta en stege..." DEN var bra... och den med skruven! *asg* Grabbarna tror jag är galen som sitter och skrattar högt här vid datorn. :D
    Tack för alla glada skratt du ger mig sis!
    Kram från syrran

    SvaraRadera
  2. Ja, jag kan bara hålla med, du skulle sagt så till "tanten" tycker jag. Vi skrattar gott här också.
    Kram
    Mamsen

    SvaraRadera