söndag 9 november 2008

Matlådan!

Erkänn att det ser gott ut! Morgondagens matlåda! Det är bulgur, kyckling, grönsaker och sen blir det keso till. MUMS!

Det är verkligen ingen lek att vara kontrollfreak... nu är alla kläder framlagda till imorgon, matlådan är fixad, telefonen laddad... Men gör jag alla dessa grejjer... så är det ju så mycket enklare sen... nu brottas jag med att gå och duscha här på campingen... mot att ta med saker till jobbet och göra det efter jag slutat imorgon... *suck*

Jag har insett att det här med att träna efter jobbet inte kommer funka. Alltså att gå på friskis eller sån träning... Det tar för mycket tid i anspråk från hundarna. Dom får vara med på jobbet... men dom behöver ju sin motion och aktivering även i veckorna... så jag får motioner MED dem istället! Jag får ta tag i min jogging helt enkelt! Japp... så får det bli... Och sen får jag hitta på kuligare träning på helgerna. Iallafall till en början nu när jag börjat jobba igen... Det blir så stor stress på att hinna i tid och att dom små lurviga vovsen inte hinner med att få sin motion.

Tråkigt?? Ja visst! Men så är det att vara ensamstående hundägare! Face it Kattis, du är inte gjord av motivation... och dygnet har bara 24 timmar... Sova, äta, jobba och träna. Socialt liv??? Det vet jag inte vad det är för nåt! Så jag måste prioritera... Så nu ska jag prioritera att gå ut med mina små pluttar...

Hejrå!

1 kommentar:

  1. Det ser väldigt gott ut! Jag har ju förmånen, hrm, att kunna äta pedagogisk lunch om dagrna. Hemskt spännande mat... Det är inte så långt till oss, om du vill upplevva lite kaos :). Ha en bra dag imorgon. /Sara

    SvaraRadera