fredag 7 november 2008

Jag får två år...

Japp! Det hörde jag på radio...

Vi surfar i snitt 18 timmar i veckan vi svenskar... Jag lovar att jag står för mer än så... men andra kanske får dela med sig då av sina timmar... så är det så att ni känner er snuvade på tid vid datorn... Så kan det vara mitt fel! Ber om ursäkt för det!

Sen är det tydligen så att folk under 35 UMGÅS på nätet... mmmmm.... så nu har jag på mig dryga två år för att umgås med er här på nätet. När jag fyllt 35 så är det slut med det. Punkt. Jag får väl då sälla mig till skaran efter 35, där man bara mailar, söker information och gör bankärenden. Jajjemen.... så är det.

Så nu jäklar... två år... hur ska jag umgås bäst under mina 18 timmar i veckan??? Får funta på det...

Sitter och väntar på en kollega som ska hämta mig hemma. Hade ju min egna (eller Cathrines bil egentligen) bil till jobbet igår... och fick ju en ny bil. SÅ FIN, är lite kär i den... Lila! Men iallafall... den bilen jag körde till jobbet igår måste ju hem påå nåt sätt. Så jag bli hämtad hemma och sen tar jag den hem sen.

Det enda som jag är lite suris för ang nya bilen... Det är att det är nån klåpare till förare som haft den innan mig... han (för det är en han) hade tappat kontrollen över bilen i en backe... rullat bakåt (hur nu det funkar med en automat...) och hälsat på ett räcke.... så ena sidan är lixom en låååång buckla... Just det stör mig inte såååå mycket, det går ju att laga... MEN det är känslan av att dom som ser MIG i bilen tänker "Kolla! Hon har backat in i nåt! Kärringar... dom ska inte ha såna där stora bilar!" Och sen hånflinar dom.... Undrar om jag ska sätta en skylt i fönstret...

"DET ÄR INTE JAG SOM KROCKAT BILEN!"

Men.... jag tror inte skylten skulle göra nån som helst inverkan mer än att dom skulle le ännu mer! Och det, mina vänner... det bjuder jag inte på! Sluta le! Iallafall åt bucklan i min bil... även om den är lång...

I övrigt kan vi le allihopa, det är ju fredag!

1 kommentar:

  1. titta där, ytterligare en anledning att inte skaffa körkort! Då kan ingen i alla fall anklaga mig för att ha orsakat en bikla på bilen. *fniss*
    Ha en bra fredag.

    kram

    SvaraRadera