tisdag 17 augusti 2010

På macken

Ska tanka bilen jag lånat i veckan. Nedan utspelar sig vid en Statoilmack någonstans i mörkaste mittensverige. (Eller egentligen var det inte så mörkt... men ändå. Det lät bra, för dramatikens skull...)

Stoppar in kortet i automaten.
*knappa in din kod och tryck klar*
Knappar in koden.
*välj pump och tryck klar*
Väljer pump tre och trycker klar.
*pump tre är klar för tankning*
Väljer 95 och lyfter handtaget.
Stoppar munstycket i hålet och trycker på handtaget.
Inget händer.
Kollar att jag verkligen valt oktan, trycker igen (kanske 5-10 gånger) på knappen för 95.
Inget händer.
Hänger tillbaka handtaget och börjar om.
Väljer oktan och stoppar munstycket i hålet.
Inget händer.
"Vad fan..."
Ingen händer.
Går in och säger till kassörskan.
"Du, det kommer inget ur pumpen?"
Hon tittar i sin apparat...
"Du måste välja oktan"
"Jag har ju gjort det..."
"Det står här att du inte valt."
"Ok, jag går ut och försöker igen...."
Får gå ut och känna mig som en idiot som inte kan tanka en bil.
Gör hela proceduren igen...
Inget händer.
Nu stoppar jag in kortjävlars i automaten igen.
Nu kommer ett kvitto ut:
*Du har tankat 0 liter 95 oktan.*
Nehe!!!
Då kommer tjejen ut.
"Sätt in ditt kort ska vi se."
Gör som jag blir tillsagd...
*knappa in din kod och tryck klar*
Knappar in koden.
*välj pump och tryck klar*
Väljer pump tre och trycker klar.
*pump tre är klar för tankning*
Väljer 95 och lyfter handtaget.
Stoppar munstycket i hålet och nu kommer det bensin.
"Tack så mycket då... nu verkar det funka..."
"Det var så lite!" säger tjejen och ler försynt.
Då vill man bara skrika:
"JAG KAN TANKA, DET VAR FEL PÅ PUMPEN!"

Usch. Jag kan tanka... dumma.

1 kommentar:

  1. Inte riktigt din dag va? Först Radiotjänst och sen en dum pump!!!
    I dag blir nog en BRA dag :)

    Kram
    Mamsen

    SvaraRadera