fredag 6 augusti 2010

Grymt sugen!

Åååååå! Jag skulle så gärna vilja åka till Liseberg eller Grönan! Åka alla livsfarliga grejer och bara ha en helkväll med tok! Men jag undrar... fåååår man det när man är 34 år? Om det nu skulle vara så att det inte passar sig... så skiter jag i det. Jag vill!

Det är nåt speciellt med nöjesfält... en sommar när jag var 14 så var jag och en kompis inne varje kväll. Vi fick säsongskort av våra mammor (hur dom nu vågade ge oss det...) sen var vi där hela kvällarna. Vi träffade en massa folk och hade en riktigt häftig sommar. Nej, vi söp inte och nej, vi skötte oss! Vi lärde känna en massa folk som jobbade där och en kille blev jag till och med lite ihop med... Han hette Jocke och var jättesöt. Han var kock och jobbade lite extra på Grönan. Vi var bara ihop ett par veckor och när skolan började så rann det ut i sanden...

Det var en sommar det! När skolan började sen, samma dag som uppropet, blev jag ihop med min puppylove. Vi var ihop till sista dagen på det läsåret. Jag var så tok-kär. Han var en riktig mys-kille. Mamma trodde nog att vi skulle vara ihop hela livet. Men det var vi inte. Han var fin...

Jaja... får väl se då om jag kommer tillbaka till Grönan... vore skoj hur som helst!

3 kommentarer:

  1. Ja, det trodde jag faktiskt :)

    SvaraRadera
  2. Ja herregud, det trodde vi nog allihopa som fick umgås med er :). Men Jocke ja! Han påminde lite om seriefiguren Acke har jag för mig. Undrar vad det blev av honom... Kram Sara

    SvaraRadera
  3. Mamma: Visst var vi snygga ihop!?

    Sara: Jasså... var vi sååååå jobbiga? Herrejisses... Jo man undrar ibland vad det har blivit av alla... Fabbe... Phille... Herregud!

    Kram kram

    SvaraRadera