onsdag 25 augusti 2010

Hur kissar du?

Jag har upptäckt ett fenomen... Folk kissar väldigt tyst. I skolan har vi ett ställe där tjej och killtoaletten ligger vägg i vägg. Och ibland när jag sitter där och... ja ni vet, bloggar med Fånen. OK! Kissar... för det andra kan jag inte göra med potentiell publik. Iallafall, när jag sitter där så kommer dte ju ibland in nån på toan bredvid.

Av nån underlig anledning så håller jag andan och håller i handtaget på dörren. Och lyssnar. Oftast hör man absolut ingenting! Sen spolas det. "Hallå... vad gjorde du där inne??" vill jag ropa genom dörren. Ingen fis, inget skval och inget plums. Kissa ljudlöst?

Ok. Så nu har jag börjat fundera på om jag kissar ljudlöst eller om jag låter. Och jag låter. Inte som en högtryckstvätt... men det låter. Lixom skvalar lite. Hur kissar du?

Sen en annan sak. Jag behöver lixom inte "trycka på" utan jag kan lixom bara släppa på spärren så löser sig resten själv. Tar kanske 10 sek... som mest! Sen är jag klar. Men vissa kan ju sitta typ flera minuter och inte låta. Håller ni emot för att det inte ska låta? Och i såfall... gör det inte ont att hålla emot? Eller har ni dåligt tryck?

Konstiga funderingar så här på kvällskvisten... men visst är det lite konstigt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar