fredag 6 augusti 2010

Lång morgonprommis

Idag var det dags att ta tag i långprommisen på morgonen igen. Vi går en rätt så ok runda tycker jag. Blessin springer lös hela vägen runt och det känns som om vi får en bra runda. Men idag började jag tvivla lite. Det brukar ta ca 45-50 minuter att gå runt. I vintras var det 55, när det var som mest snö. Men det är en lagom prommis innan skolan.

Idag när jag kom hem på gården igen hade det bara tagit 38 minuter. Det är ju bra om man ser till att jag alltså går fortare, vilket förhoppningsvis betyder att jag har bättre kondition. Bra Kattis! Men nu måste jag ju hitta en slinga att utöka den med. Jag ska ju gå en timme har jag tänkt. Och visst, det tog ibland 45 minuter, så egentligen var det ju för kort ändå... men det fick duga.

Tror att det finns två anledningar till att det går lite fortare.
  1. Idag gick jag bakom ett äldre par som höll ett ordentligt tempo. Dom pinnade på bra! Men jag tänkte att jag skulle ifatt dem. Eller åtminstone hålla samma tempo. Men dom gick ifrån mig... inte så att jag tappade kontakten... men så att dom kom liiiite längre ifrån mig hela tiden. Va fan!?
  2. Ghibli är inte med oss på promenaden... Han gick ju alltid i koppel och skulle nosa och greja. Han stannade ofta och på så sätt tog det längre tid. Han gick i flexi men det var ändå så att han stannade och skulle kolla läget ofta. 
Så det är väl så att nu när det bara är jag och Blessin så går det fortare. Eftersom hon går lös så kan jag bara gå på. Hon får hålla koll på mig och springer ju ifatt mig när jag kommer för långt före. Men nu får vi nog banne mig kolla ut en slinga att lägga till denna runda... för vi ska gå en timme. Så är det. 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar