tisdag 10 maj 2011

Tack för det tandläkarn :)

Idag var dagen D. Jag skulle tillbaka till tandläkaren efter min akutfyllning i mars. Idag var det "bara" undersökning, men ändå. Det gick bra! Jag hade tre hål. Ganska mycket egentligen. Men med tanke på att jag inte skött mina tänder så bra på de senaste åren så kändes det jättebra! Inga paniklagningar utan vanliga små hål bara. Så nu är tre torsdagar uppbokade för att laga tänder. Billigt och bra! Men skit i det, dom blir ju hela iallafall.

Sen fick jag beröm för att jag hade så ren mun. Hon sa att det syntes att jag flossade och höll rent. Hihi, tänkte jag, den senaste veckans flossande var alltså värt det! Så hon sa:

Flossa varje dag, skölj med munskölj för extra flour varje dag, så ska du se att du slipper laga så mycket tänder.

Ja, tant tandläkare, sa jag. (Eller det sa jag inte... MMMMmmm... gurlgel, sa jag eftersom den där otäcka sugen var kvar i munnen)

Tack och hej, 5600 kronor tack. Men det får det vara värt, för det kunde varit mycket värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar